Produksi Ford Mustang dihentikan buat sementara

Ford Mustang LA 15

Berikutan kadar jualan yang lembab serta lambakan stok dalam inventori, Ford menghentikan seketika pengeluaran model Mustang di kilang pemasangan Flat Rock, Michigan, menurut laporan The Detroit News.

Jualan Mustang di Amerika Syarikat mencatatkan penurunan pada September lalu – jatuh 32% kepada 6,429 unit, dengan inventori selama 89 hari, 29 hari lebih lama berbanding sasaran sihat yang dinyatakan oleh penganalisis. Dari segi jualan tahunan dalam tempoh yang sama berbanding tahun lalu pula, Mustang mencatatkan penurunan sebanyak 9.3% kepada 87,258 unit pada September lalu.

Walau bagaimanapun, permintaan Mustang di luar Amerika Syarikat dilihat masih lagi menyakinkan, terutamanya di China, Australia dan UK. Kilang pemasangan Flat Rock turut bertanggungjawab untuk produksi Mustang di peringkat global, termasuk penghasilan versi pemanduan sebelah kiri dan sebelah kanan.

“Kami terus memadankan produksi dengan permintaan. Mustang masih lagi model paling laris untuk segmennya dalam jumlah keseluruhan dan jualan,” kata jurucakap Ford Kelli Felker dalam emailnya.

Saingan Mustang – Chevrolet Camaro – walau bagaimanapun mencatatkan peningkatan jualan pada September dengan kenaikan 25.4% kepada 6,577 unit, tetapi jualan tahunannya dalam tempoh yang sama berbanding tahun lalu pula jatuh 11.4%. Inventori Camaro juga dicatatkan selama 120 hari pada akhir September lalu, tetapi jurucakap Chevrolet mengesahkan syarikatnya masih lagi belum mengurangkan produksi di kilang pemasangan Grand River milik mereka, yang turut terletak di Michigan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required