VIDEO: Hentian pit stop di lampu isyarat

Ketika menunggu lampu isyarat bertukar dari merah ke warna hijau, biasanya apa yang anda lakukan? Advantage Cars – pengedar kereta mewah dari Republik Czech melakukan demonstrasi membuktikan ada perkara lain lagi dapat dibuat ketika menunggu lampu isyarat selain termenung dan mengelamun, iaitu hentian pit lengkap dengan proses penukaran keempat-empat tayar!

Video ini dibuat ditengah bandar Prague, iaitu ibu negeri Republik Czech dimana sekumpulan kru pit stop Advantage Cars menunggu dengan kelengkapan mereka di satu lampu isyarat.

Kereta yang ditunggu berkenaan – sebuah Porsche 911 GT3 RS tiba di lampu isyarat tersebut tepat apabila ianya bertukar merah. Pasukan krew Advantage Cars terus meluru kearah GT3 RS itu dan menukar kesemua empat tayar serta mengelap cermin hadapan.

Hentian pit berkenaan siap dalam masa kurang dari 45 saat, tepat ketika lampu isyarat bertukar semula ke hijau, dan kereta berkenaan terus bergerak tanpa menggangu langsung kelancaran trafik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required