Vespa Sprint Adventure dilancar – harga jualan RM17k

HyperFocal: 0

HyperFocal: 0

Naza Premira selaku pengedar rasmi Vespa di Malaysia memperkenalkan sebuah model baru dari barisan Vespa Sprint iaitu Vespa Sprint Adventure edisi terhad. Dijual pada harga RM17,000, model istimewa ini membawa semangat penjelajah dengan rak membawa barangan di hadapan dan belakang, serta penghadang angin tinggi, dan ia ditawarkan dalam dua warna – Green Matt dan Desert Sand.

Enjin empat lejang 150cc satu silinder berpenyejukan udara yang digunakan pada Sprint Adventure turut dilengkapi dengan sistem suntikan bahan api (EFI) dan ia dikatakan mampu menghasilkan kuasa sebanyak 12.7 hp @ 7,750 rpm dan tork 12.8 Nm @ 6,500 rpm.

Kuasa ini kemudiannya disampaikan ke atas jalan melalui klac centrifugal dan kotak gear CVT. Rim yang digunakan pula adalah bersaiz 12 inci dan sistem breknya mempunyai ciri ABS single-channel. Suspensi belakang adalah daripada jenis dua penyerap yang boleh dilaras empat tahap pra beban.

Sebagai sebahagian dari langkah promosi Vespa Sprint Adventure dan sambutan ulang tahun ke 70 sejak Vespa pertama dipatenkan, satu jelajah Asia Tenggara diadakan oleh Vespa, melibatkan perjalanan Sprint Adventure dari Vietnam ke Singapura dan Malaysia akan diwakili oleh seorang jurugambar, Mark Teo.

Turut diadakan adalah pertandingan dalam laman media sosial Facebook dan Instagram berkenaan Sprint Adventure. Peserta perlu memerhatikan berapa banyak ikon khas atau pelekat digital Sprint Adventure yang dikeluarkan bermula 12 Oktober dan menyatakan jumlah keseluruhannya dalam ruangan komen pada 27 Oktober. Pemenang akan diumumkan ada 31 Oktober.

Sebagai tambahan, sebuah siri video web Sprint Adventure juga akan ditayangkan, dan peserta pertandingan perlu mengira berapa kali animasi istimewa muncul. Hadiah utama adalah percutian Vespa selama empat hari tiga malam di Bali, baju edisi terhad serta model berskala 1/6.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required