Ford Mustang GT350 dan GT350R dipanggil semula kerana masalah tiub penyejuk minyak – boleh terbakar

Ford-Mustang-Shelby-GT350-29-e1416297052707

Ford Mustang GT350 dan GT350R telah dipanggil semula kerana masalah “lentur yang tidak mencukupi pada tiub penyejuk minyak enjin”, yang boleh menyebabkan kebocoran pada minyak pelinicir enjin. Masalah ini mungkin boleh menyebabkan pengurangan minyak pelincir, enjin tersekat dan jika ada punca percikan api, ia boleh menyebabkan kebakaran.

Menurut Ford, isu ini melibatkan sejumlah 8,026 kenderaan, termasuk 6,523 di Amerika Syarikat, 957 di Kanada, 346 di Mexico dan 59 di wilayah-wilayah persekutuan. Pemilik kereta-kereta ini perlu menghantar GT350 mereka ke pengedar Ford bertauliah untuk menukar pemasangan lengkap tiub penyejuk minyak berkenaan, serta menghentikan tempahan jualan untuk unit-unit yang berada di bilik-bilik pameran, bermaksud unit-unit tersebut tidak boleh dipandu uji mahupun dihantar ke pelanggan.

Mustang berkuasa 526 hp/580 Nm dari enjin 5.2 liter V8 NA ini bukan satu-satunya model yang dipanggil semula atas masalah sedemikian. Sebelum ini Porsche 911 GT3 generasi 991 turut dipanggil semula atas masalah yang sama pada enjin boxer enam silinder 3.8 liter NA, mengalami kebocoran minyak enjin pada bahagian takung minyak disebabkan sambungan skru pada rod penghubung omboh yang rosak dan boleh menyebabkan kebakaran. Dalam kes GT3 berkenaan, 785 kereta telah dipanggil semula untuk ditukar dengan enjin baharu sepenuhnya.

2015 Ford Mustang Shelby GT350


2015 Ford Mustang Shelby GT350R

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required