Infiniti pertimbang hasilkan kenderaan elektrik pertama untuk pasaran China – “boleh siap dengan cepat”

infiniti-emerg-e-concept-3-e1477543056207-bm

Semakin banyak pengeluar kenderaan yang kini mahu memperkenalkan kenderaan elektrik (EV) dan Infiniti juga mungkin akan menyertainya, dengan sebuah model sendiri dan pasaran di China sebagai sasaran, menurut satu laporan oleh Bloomberg.

“Apabila saya memikirkan berkenaan EV, kami merekanya untuk China, termasuk sebagai tempat pelancaran pertama. Kami sedang berbincang dalam syarikat dan ini termasuk bilakah waktu yang sesuai bagi Infiniti untuk mempunyai model sebegini,” kata Presiden Infiniti, Roland Kruger dalam laporan itu.

Sebelum ini, Infiniti sudah terlibat dalam kenderaan elektrik, dan pada tahun 2012 mereka memperkenalkan dua kenderaan konsep – LE elektrik sepenuhnya dan EMERG-E, yang merupakan sebuah hibrid range-extender.

infiniti-le-concept-1-e1477543119285-630x364-bm

Walaupun tidak mendedahkan jenis bagi kenderaan elektrik Infiniti ini, Krueger menyatakan mereka mampu untuk menjualnya dengan “begitu pantas,”, hasil sokongan teknologi daripada syarikat induk, iaitu Nissan dan juga Renault.

Pada masa ini, Infiniti menawarkan sembilan model di China – Q50, Q50L, Q60, Q70L, QX50, QX60, QX70, QX80, dan ESQ (Nissan Juke yang lebih premium). Enam daripada model ini dikuasakan enjin petrol sementara tiga lagi (Q50, Q70L, QX60) adalah hibrid.

GALERI: Infiniti EMERG-E Concept

GALERI: Infiniti LE Concept

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required