Kawasaki perkenal Z1000 R untuk pasaran 2017

hi_17my_z1000-r-edition_angle21-bm

Dalam keadaan asalnya, Kawasaki Z1000 yang menggunakan enjin empat silinder sebaris 1,043 cc dan berkemampuan menghasilkan kuasa sebanyak 142 ps sudah cukup mengujakan dan bagi pasaran tahun 2017, Kawasaki memperkenalkan Z1000 R- dinaik taraf dengan beberapa kelengkapan prestasi.

Disebabkan enjin asalnya masih lagi dipercayai, ia ditala semula supaya dapat menepati tahap emisi Euro 4 dan memberikan penyampaian kuasa yang lebih lancar.

Kawasaki ingin menjadikan tunggangan Z1000 R 2017 lebih mantap, dan dengan itu, mereka memperkenalkan penyerap hentak Ohlins S46DR1S dengan pelarasan pra beban di belakang, manakala fork hadapan pula ditala semula supaya lebih responsif.

Prestasi brek juga ditingkatkan dengan penggunaan unit Brembo M50 bersama cakera terapung 310 mm di hadapan, sementara bendalir brek pula melalui hos salutan besi.

Penampilan motosikal ini tidak banyak berbeza dengan Z1000 sebelum ini, cuma ia menggunakan pelekat serta pilihan warna baru iaitu Metallic Spark Black dan Metallic Graphite Grey. Tempat duduk juga mempunyai sulaman logo Z, iaitu nama keluarga motosikal ini.

Harga bagi Kawasaki Z1000 R 2017 masih belum diketahui dan ia dijangka membuat penampilan semasa pameran motosikal EICMA di Itali bulan hadapan. Di Malaysia, Z1000 dijual pada harga RM76,900.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required