Honda Civic dengan modifikasi muncul di SEMA

SEMA 2016

SEMA 2016

Di Amerika Utara, Honda Civic bukanlah nama yang asing bagi kelompok modifikasi kenderaan. Pameran lima buah Honda Civic yang diberi sentuhan ubah suai yang menarik yang dipamerkan di SEMA 2016 mengukuhkan lagi perkara ini.

Pertama, Civic Coupe kuning yang dibangunkan oleh TJIN Edition. Ia tidak hanya ubah suai kosmetik, tetapi turut libatkan modifikasi mekanikal. Kit bahagian depan adalah daripada Apollo Top One Auto Part, sementara kit sisi badan dan bahagian belakang menggunakan aksesori daripada Honda Factory Performance Accessories. Kedudukan yang lebih rendah disumbangkan oleh sistem suspensi BC Racing BR Series, dengan rim Rotiform OZT dan brek Baer. Material ruang dalaman menggunakan kulit dari Katzkin.

Mad Industries menggunakan pendekatan yang sama sepeti TJIN bagi Civic Coupe biru yang dihasilkan. Ia antaranya menggunakan kit gentian karbon dari Carbon 2 Carbon dan bampar belakang dengan rekaan ekzos tunggal di tengah. Suspensi pula menggunakan Eibach Pro Kit, dipadankan dengan tayar Toyo T1R dan rim Rotiform QLB.

Satu-satunya Civic sedan yang diberi modifikasi adalah Civic X Concept oleh Meguiars. Dengan suspesi coilover menjadikannya lebih rendah, ia dipadankan dengan rim SSR serta bonet gentian karbon memberikan imej yang lebih ranggi. Ruang dalaman menampilkan penggunaan material kulit Alcantara. Talaan enjin turut dilakukan oleh Greddy.

Tidak ketinggalan sebuah unit untuk litar lumba. Dengan palang keselamatan (roll cage) yang mengikut spesifikasi FIA, jentera ini akan membuat penampilan sulung dalam perlumbaan 25 Hours of Thunderhills Disember nanti. Spesifikasi litar bagi rekaan badan, enjin dan transmisi juga akan disediakan kelak kepada pasukan ini, oleh Honda Performance Development (HPD).

Akhir sekali, Civic hatchback yang dilengkapi dengan kit dan produk penuh Honda Factory Performance. Ini termasuk kit badan lengkap, termasuk juga rim 19 inci baharu serta cakera brek; semuanya dengan loga HFP. Pameran SEMA sedang berlangsung di Pusat Persidangan Las Vegas, dari 1 hingga 4 November.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required