Kawasaki Versys-X 300 – enjin 296 cc Ninja/Z300 diletakkan pada kerangka baru lebih tinggi, 38 hp

1-versys-x-300-bm

Keluarga Versys menerima ‘adik’ baru apabila Kawasaki memperkenalkan Versys-X 300 semasa pameran EICMA yang sedang berlangsung di Milan, Itali. Motosikal yang berkonsepkan jelajah dengan kedudukan tinggi ini menggunakan enjin 296 cc dua silinder selari daripada model Ninja/Z300 dan ia dipadankan pada kerangka baru.

Secara keseluruhannya, motosikal yang mempunyai berat 170 kg ini boleh menghasilkan sehingga 38 hp kuasa maksimum dan pengguna tidak perlu risau untuk berhadapan dengan permukaan yang tidak rata kerana suspensi teleskopik 41 mm di hadapannya adalah panjang manakala bahagian belakang pula menggunakan suspensi monoshock gas Uni-Trak. Rim pula adalah bersaiz 19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang, dengan tayar IRC Trail Winner.

Bagi memastikan penukaran gear lebih lancar, Kawasaki melengkapkan motosikal ini dengan klac slipper dan brek Nissin yang diguna didatangkan standard dengan ABS. Untuk mengetahui operasi motosikal, pengguna boleh melihat kepada dua meter berbentuk bulat dan terdapat skrin digital yang akan memaparkan informasi lain seperti kedudukan gear, jarak perjalanan dan tahap minyak. Menurut Kawasaki, motosikal ini boleh bergerak sehingga 380 km dengan sekali isian penuh.

Sudah tentu, dengan motosikal ini, pelbagai aksesori akan dijual secara berasingan dan ini antaranya seperti kotak barangan 30 liter, penghadang tangan, pad tangki, pelindung enjin dan penghadang lumpur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required