GALERI: Volkswagen Beetle Dune 1.4 TSI di Malaysia

volkswagen-beetle-dune-1

Baru-baru ini, kehadiran Volkswagen Beetle Dune telah diuar-uarkan di laman web klasified oto.my, dengan memberikan gambaran model Bug yang serba ranggi ini bakal memasuki pasaran Malaysia tidak lama lagi. Kini ia sudah pun berada di beberapa bilik pameran Volkswagen di Malaysia dan foto-foto di galeri di bawah ini khas untuk tatapan anda.

Dune hadir dengan enjin 1.8 liter pengecas turbo dengan kuasa 170 PS, pada dasarnya adalah sama dengan penjana kuasa bagi B7 Passat – berbanding 1.2 liter, 1.4 liter dan 2.0 liter TSI bagi varian Dune untuk pasaran luar.

Menerusi konfigurasi ini, ia mampu menghasilkan kuasa sehingga 150 PS dari 5,000 hingga 6,000 rpm dan tork 250 Nm antara 1,500 dan 3,500 rpm, dengan kuasa yang disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi DSG dwi-klac tujuh-kelajuan.

Dengan gabungan tersebut, Dune ini mampu dipacu dari 0-100 km/j dalam hanya 8.8 saat, dan mampu mencapai kelajuan maksimum sehingga 200 km/j. Manakala penggunaan bahan apinya dianggarkan sekitar 5.5 liter bagi setiap 100 km.

Perbezaan antara Dune dengan model Beetle biasa ialah penampilan Dune yang lebih agresif jelas kelihatan pada bampar hadapan (seperti yang dilihat pada model facelift bagi Beetle R-Line), kekemasan ambang sisi, spoiler belakang dengan dua-tona, lampu belakang LED, lapisan plastik di sekeliling dan skid plate hadapan dan belakang berwarna perak. Ia juga ditampilkan dengan rim aloi dua-tona “Canyon” 18-inci, pelekat pada bahagian sisi dengan perkataan Dune serta jarak kelegaan tanah bagi Dune juga telah dipertingkatkan sebanyak 10 mm.

Di bahagian dalamnya, logo Dune tertera pada roda stereng, dnegan jahitan kuning pada roda stereng, tuil gear dan tuit brek tangan. Malah ia juga didatangkan dengan kulit upholstery “Vienna”, bersama lampu utama xenon dengan lampu nyalaan siang LED, kawalan suhu automatik dua-zone Climatronic, roda stereng pelbagai-fungsi dan sistem infotainmen Composition Media dengan skrin sentuh 6.5-inci.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required