Ford EcoSport 2017 didedahkan sebelum pelancaran

2017-ford-ecosport-us-market-leak-1-e1479174530944-bm-850x446

Menjelang pengenalan rasminya bagi pasaran Amerika Syarikat (US) dirancang ketika pameran Los Angeles Auto Show, Ford EcoSport 2017 terlebih dahulu “bocor” di internet. Beberapa gambar yang beredar kini memberikan kesempatan untuk kita melihat apa perubahan yang dilakukan ke atas SUV kompak berkenaan bagi pasaran “tempat asalnya” di sana.

Tidak seperti EcoSport untuk pasaran Eropah, versi di US menerapan wajah utama yang sedikit sebanyak meminjam penampilan dari model Escape (di sini dikenali sebagai Kuga). Tidak lagi menggunakan rekaan gril berkembar, yang tinggal kini adalah gril dalam bentuk trapezoidal.

Ia juga dipasangkan dengan set lampu utama yang berbeza, begitu juga dengan lampu kabus, serta bahagian bawah bampar yang turut menampilkan penampan warna perak ditengahnya. Rekaan ini selari dengan apa yang pernah dilihat pada unit spyshot sebelum ini.

Bahagian belakang, lampu tailgate seperti tidak berbeza berbanding dengan model bagi pasaran Eropah. Walaupun tiada maklumat tentang kelengkapan bahagian dalamannya, kami menjangka ia akan disertakan dengan SYNC 3 yang dibangunkan oleh Ford sendiri untuk sistem infotainmen; kendalian melalui skrin sentuh lapan inci.

Pilihan enjin pula terdiri daripada enjin 1.0 liter tiga silinder EcoBoost antara yang mungkin akan ditawarkan, bersama enjin 2.0 liter atau 1.5 liter petrol. Padanan transmisi dijangka automatik enam-kelajuan sebagai standard, dengan kotak gear manual sebagai pilihan – begitu juga dengan Intelligent 4WD.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required