Genesis G80 Sport muncul – enjin V6 3.3L Twin Turbo

2018 G80 Sport

2018 G80 Sport

Genesis baru sahaja mendedahkan model prestasi pertama mereka di Los Angeles Auto Show iaitu G80 Sport. Ia adalah kenderaan sedan eksekutif kelas pertengahan yang dikeluarkan oleh jenama kenderaan mewah Hyundai dan bagi model baru ini, ia diberikan tambahan kuasa, serta penampilan lebih sport yang bersesuaian.

Pada bahagian luar, G80 Sport menggunakan gril baru, bahagian bawah bampar yang lebih agresif, skirting tepi lebih dalam dan bahagian bawah bampar belakang baru bersama empat muncung ekzos. Rim yang digunakan pula adalah bersaiz 19 inci, dan terdapat kemasan berwarna hitam satin dan tembaga.

Di dalam pula, roda stereng yang lebih tebal digunakan, bersama pedal aloi, kemasan gentian karbon asli, alas bumbung suede hitam serta tempat duduk yang dibalut kulit sama ada berwarna hitam atau kelabu, dan jahitan benang warna bertentangan. Ini adalah antara naik taraf yang diberikan kepada G80 model 2018, termasuk sistem Apple CarPlay, Android Auto dan pengecas telefon tanpa wayar Qi.

Walaubagaimanapun, perkara paling utama adalah enjin – unit V6 3.3 liter twin-turbo yang mampu menghasilkan sehingga 365 hp pada 6,000 rpm dan 510 Nm tork dari 1,300 hingga 4,500 rpm. Ia kemudiannya dipadankan dengan transmisi automatik lapan kelajuan. Bagi memastikan kereta terus stabil, bahagian suspensi turut dinaik taraf dengan kawalan penyerapan berterusan, tetapan brek belakang digandakan dan cakera dengan liang penyejukan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required