BMW 1 Series Sedan – lebih perincian didedahkan

bmw-1-series-sedan-4-e1479784027306-850x480-bm

Bermula dengan sebuah kenderaan konsep, BMW 1 Series Sedan akhirnya membuat penampilan awam pertama di Guangzhou Motor Show 2016. Lebih banyak perincian berkenaan kenderaan empat pintu, pacuan roda hadapan ini didedahkan dan BMW juga menyebarkan lebih banyak gambar bersamanya.

Kita sudah pernah melihat bahagian luar kenderaan yang dikhaskan untuk pasaran negara China ini sahaja, yang mana kelihatan seperti sebuah 3 Series F30 yang dikecilkan dan mempunyai ‘muka’ seperti 1 Series hatchback. Pada bahagian depan, terdapat lampu utama LED berbentuk trapezoid dan gril ‘double kidney’, manakala salur udara yang terletak rendah di bawah dikatakan mendapat inspirasi daripada model M BMW.

Walaupun susun atur enjin dan transmisi berubah, kenderaan ini masih lagi mengekalkan ciri estetik BMW dengan overhang yang pendek, bonet panjang, Hofmeister Kink pada tiang C-pillar dan lampu belakang berbentuk L. Lebih 10 warna yang ditawarkan untuk kenderaan ini termasuk Estoril Blue yang sebelum ini hanya untuk model M Sport dan Luminous Gold.

Bahagian dalam pula sama seperti kebanyakan model BMW lain yang dibina atas platform pacuan roda hadapan UKL, termasuk 2 Series Active Tourer, Gran Tourer dan X1. Seperti juga model-model ini, terdapat brek kecemasan elektronik, manakala tempat duduk belakang pula boleh dilipat 40:20:40 untuk ruang yang lebih luas.

Kelengkapan yang boleh didapati pada 1 Series Sedan adalah termasuk skrin paparan tengah LED (berkemungkinan sebahagian daripada sistem BMW Navigation Professional seperti pada model lain), head-up display berwarna, bumbung panoramik, sistem pemasukan tanpa kunci Comfort Access serta but belakang yang boleh dibuka tanpa sentuhan. Daripada aspek keselamatan, kenderaan ini dilengkapi dengan antaranya Lane Departure Warning, Collision Warning dan Pedestrian Warning.

1 Series Sedan akan ditawarkan dengan pilihan dua enjin petrol turbo dan tiga jumlah kuasa berbeza. 118i dikuasakan oleh enjin tiga silinder 1.5 liter 136 hp, manakala 120i Luxury dipacu enjin empat silinder 2.0 liter 192 hp. Varian paling tinggi, 125i Sport menggunakan enjin sama, tetapi jumlah kuasanya ditingkatkan sehingga 231 hp. Semua model boleh didapati dengan sama ada kotak gear manual enam kelajuan atau automatik lapan kelajuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required