Ford Mustang Power Wheels untuk kanak-kanak kini dilengkapi Traction Control dan sistem anti-guling

Kereta elektrik replika untuk kanak-kanak Ford Mustang Power Wheels dari Fisher Price dan Ford kini dilengkapi unit janakuasa Smart Drive baharu yang lebih pintar dan selamat.

Unit janakuasa berkenaan memberikan fungsi Traction Control untuk Mustang comel ini – ia boleh mengawal kuasa yang dialirkan pada roda belakang bagi mengelakkannya tergelincir semasa dipandu pada permukaan yang licin. Sistem Smart Drive ini juga akan memotong kuasa motor elektrik sekiranya ia mengesan Mustang ini dipandu pada sudut yang boleh menyebabkan ia terbalik.

Selain itu, Mustang Power Wheels Smart Drive ini turut diberikan skrin sesentuh LED untuk menukar kelajuan serta memberikan informasi berkenaan jumlah kuasa bateri. Ia juga turut diberikan pembesar suara bersaiz besar serta port AUX bagi membolehkan muzik dimainkan dari telefon pintar ketika ia dipandu.

Selain untuk mendengar lagu, pembesar suara berkenaan juga berfungsi sebagai ‘ekzos’ yang memberikan bunyi V8 ketika pedal pendikit ditekan. Tahap bunyi enjin berkenaan juga berubah mengikut kadar kelajuan kereta, seperti Mustang sebenar.

Ford Mustang Power Wheels akan menembusi pasaran Amerika Syarikat bermula bulan hadapan dan dijual pada harga US$359.99 (RM1608.60).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required