VIDEO: BMW M760Li – lebih perincian ditunjuk, guna enjin V12 6.6 liter TwinPower Turbo 610 hp, 800 Nm

BMW M760Li xDrive memang adalah sebuah jentera hebat dengan kuasa sebanyak 610 hp dan 800 Nm tork. Jumlah ini datang daripada enjin V12 6.6 liter TwinPower Turbo dan boleh memecut sedan besar ini dari kedudukan pegun ke 100 km/j dalam masa 3.7 saat sahaja, sehinggalah kelajuan maksimum 250 km/j (dihadkan secara elektronik). Jika pakej Driver’s Pack dipilih, ia boleh memecut sehingga 305 km/j.

Secara standard, M760Li menggunakan bahagian muka hadapan M Performance, dengan lubang kemasukan udara lebih besar, rangka cermin berwarna hitam dan muncung ekzos lebih menonjol. Cuba memahami penggunanya, BMW turut menyediakan gaya lebih ‘bersahaja’ dan tidak agresif pada model ini, digelar sebagai BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence.

Ia menggunakan lebih banyak bahagian krom seperti pada kemasan yang menyambungkan keseluruhan bahagian depan dari kiri ke kanan, penjuru bawah bampar, gril, skirting tepi serta keliling cermin pintu. Pada bahagian belakang, selain keliling muncung ekzos, juga terdapat kemasan krom sepanjang bampar tersebut.

Dalam perkara berkaitan dengan varian 7 Series berprestasi tinggi ini, syarikat dari Buchloe, Jerman iaitu Alpina juga ada menghasilkan sebuah 7 Series dengan kuasa sebanyak 600 hp dan 800 Nm tetapi menggunakan enjin V8 4.4 liter Turbo dari BMW, dan bukannya V12. Sudah tentu, sebagai sebuah kenderaan yang membawa lencana Alpina, ia mempunyai beberapa kemasan tersendiri di luar dan dalam.

GALERI: BMW M760Li xDrive


GALERI: BMW M760Li xDrive Model V12 Excellence

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Kelisa on Nov 30, 2016 at 10:49 pm

    Pernah bawa model sebelum ni 760Li. 0-100 km/h rasanya dalam 4 secs atau lower. Memang sangat laju untuk sedan.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required