VIDEO: Juara F1 2016 Nico Rosberg di Malaysia

Pelumba pasukan F1 Mercedes-AMG Petronas yang telah dinobatkan sebagai Juara Dunia Kejohanan Formula Satu pada perlumbaan terakhir yang berlangsung di Yas Marina, Abu Dhabi hujung minggu lalu telah tiba di Kuala Lumpur bersama pengarah eksekutif pasukan berkenaan, Toto Wolff.

“Lewis merupakan antara yang terbaik di dunia, antara yang terbaik setakat ini, sudah tentu untuk berlumba dengannya adalah sesuatu yang amat sengit dan tahap persaingan adalah sangat tinggi; saya rasakan seperti saya telah berlumba dengannya selama-lamanya. Agak sukar untuk mendapatkan kejuaraan-kejuaraan berkenaan kerana beliau sentiasa menewaskan saya, dan sekarang saya berjaya menewaskannya, ia adalah hebat,” kata Rosberg.

“Saya pasti kami menyebabkan Toto tumbuh lebih banyak uban selama ini,” Rosberg berseloroh, dan berterima kasih kepada Wolff kerana berjaya menguruskan pemandu, serta menyumbang kepada kejayaan pasukan kepadanya, Niki Lauda dan Paddy Lowe.

Apabila ditanya apa cabaran yang bakal dihadapi apabila pasukan F1 Mercedes-AMG yang kini telahpun dinobatkan sebagai juara kategori pelumba dan pengeluar, Wolff menjawab, “Saya rasa ia akan jadi lebih mudah, kerana Nico telahpun mencapai apa yang dihajatinya, dan apabila kami memulakan projek ini pada tahun 2014 ia adalah jelas kami tidak mahu memiliki hanya seorang pemandu pilihan.”

Rosberg kemudiannya ditanya adakah beliau dahagakan kejayaan pada masa akan datang setelah berjaya menjadi juara pada tahun ini, beliau menjawab, “saya suka bersaing, saya suka menewaskan semua orang, dan ia tidak akan berubah. Ia sentiasa sama, walaupun apa jua keputusan yang dicapai sebelum ini.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required