GALERI: Toyota Innova 2.0G baharu dipamerkan di Mitsui – MPV lapan-tempat duduk, Dual VVT-i, enam-kelajuan auto, tujuh beg udara, VSC, RM126k

toyota_innova_mop_ext-1

Bakal dilancarkan pada 5 Disember 2016, MPV Toyota Innova baharu kini sedang dipamerkan di Toyota Concept Store di Mitsui Outlet Park. Foto galeri penuh di bawah ini adalah bagi model spesifikasi tertinggi 2.0G, yang ditawarkan dengan harga atas jalan RM126,000 bersama insurans (RM122,323.35 tanpa insurans).

MPV baharu ini memang cukup dipengaruhi trap pikap Hilux terkini, dengan ladder frame, platform pacuan roda-belakang.

Berbanding dengan model sedia ada, Innova baharu ini lebih panjang sebanyak 150 mm (4,735 mm), 55 mm lebih lebar (1,830 mm) dan 35 mm lebih tinggi (1,795 mm). Jarak rodanya pula tidak berubah iaitu 2,750 mm. Walau bagaimana pun, Innova baharu ini lebih berat berbanding terdahulu iaitu antara 105 hingga 125 kg.

Innova bahari ini dilengkapi dengan enjin petrol 1TR-FE 2.0 liter, yang mampu menghamburkan kuasa 139 PS pada 5,600 rpm dan tork 183 Nm pada 4,000 rpm iaitu lebih tiga PS dan satu Nm berbanding sebelum ini. Malah ia juga dipadankan dengan transmisi baharu iaitu automatik enam-kelajuan, menggantikan kotak gear empat-kelajuan pada model lama. Malah ia juga menerima pengsijilan EEV.

Apa yang jelas kelihatan, Innova generasi-kedua ini tampil dengan lebih banyak kelainan, malah turut mengetengahkan imej yang lebih premium terutamanya pada bahagian dalamnya. Bagi varian 2.0G ini, ia ditampilkan dengan lampu utama reflektor halogen, roda 16-inci, lampu kabus hadapan dan belakang serta pemegang pintu krom. Malah ia juga dilengkapi dengan sistem kemasukan tanpa kunci dan pintu belakang berkuasa Easy Closer.

Di dalamnya, ditawarkan lapan-tempat duduk (dengan bentangan 2-3-3, barisan kedua boleh lipat 60:40 dan barisan ketiga 50:50) dengan balutan fabrik bersama motif jaluran serta balutan kulit pada roda stereng dan tombol gear. Ia juga menampilkan kekemasan kayuan, meter Optitron, pencahayaan bumbung LED serta penghawa dingin hadapan dan belakang.

Ia juga ditawarkan secara pilihan unit utama skrin sentuh lapan-inci (RM2,968 untuk DVD-AVX, atau RM3,816 untuk DVD-AVN bersama navigasi), dengan sambungan telefon pintar, HDMI input dan kamera undur. Elemen standard pula hanya unit utama dengan USB input dan enam pembesar suara. Malah DVR dash-cam turut ditawarkan dengan kos tambahan RM636.

Untuk keselamatan, Innova 2.0G dilengkapi dengan tujuh beg udara (hadapan, sisi, tirai dan lutut pemandu), Bantuan Brek (BA), Kawalan Kestabilan Kenderaan (VSC) dengan kawalan cengkaman, bantuan mula mendaki, Isyarat Berhenti Kecemasan dan dua cagak Isofix sebagai standard. Ia juga menerima penarafan lima-bintang daripada ASEAN NCAP.

Barisan Innova baharu ini turut menawarkan model Innova 2.0E dengan harga RM109k bersama transmisi manual lima-kelajuan atau auto enam-kelajuan berharga RM117k. Ia menerima gril berwarna perak, pemegang pintu yang sama warna dengan badannya, penghawa dingin manual hadapan dan belakang serta balutan material poly-urethane pada roda stereng dan tombol gear.

Ia turut tampil tanpa lampu kabus hadapan, kemasukan tanpa kunci, pencahayaan ambien dan pintu but berkuasa. Malah beg udaranya hanya tiga (dua di hadapan dan bahagian lutut pemandu) dan tanpa BA serta VSC, serta menerima penarafan empat-bintang daripada ASEAN NCAP. Kesemua varian ditawarkan dengan waranti pengeluar selama lima-tahun tanpa had perbatuan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required