VIDEO: Infiniti Q60 di Havana, Cuba – kereta Amerika pertama yang didaftarkan dalam tempoh 58 tahun

Pengarah Rekabentuk Eksekutif Infiniti, Alfonso Albaisa punya cara tersendiri untuk mengenang kembali nostalgia. Beliau yang membesar di Miami dan merupakan warga negara Amerika Syarikat tetap menganggap dirinya sebagai orang Cuba.

Kini, beliau bertugas di Jepun di mana beliau memantau empat studio rekaan Infiniti di seluruh dunia. Di dalam video khas ini, Alfonso melawat tanah air nenek moyangnya buat pertama kali, dengan sebuah “hadiah” untuk Havana; sebuah Infiniti Q60 – yang menjadi kereta pertama dari Amerika Syarikat yang didaftarkan di Cuba dalam tempoh 58 tahun.

Ia menjadi sebuah tugas yang penting dan sangat menurut beliau. Menelusuri sejarah tempat lahir ibu bapanya, Alfonso memandu model kenderaan itu ke serata tempat; Tropicana, Club Nautico serta rumah peninggalan ahli keluarga terdahulu, Max Borges-Recio.

Di dalam perjalanan itu, Alfonso turut menemui asal mula DNA rekaannya yang diterjemahkan dengan unik pada model-model kenderaan Infiniti. Sebuah video yang intim dengan latar cerita yang sangat menarik. Jangan terlepas menontonnya. Infiniti Q60 merupakan saingan kepada model-model seperti Audi A5, BMW 4 Series dan Mercedes-Benz C-Class Coupe.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required