Laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan siap dinaiktaraf dan diperbaiki pada 17 Disember ini

Laluan motosikal di Lebuhraya Persekutuan siap dinaiktaraf dan diperbaiki pada 17 Disember ini

Kerja-kerja menaiktaraf dan memperbaiki laluan motosikal di sepanjang Lebuhraya Persekutuan, yang menelan belanja sebanyak RM3.13 juta, dijangka siap pada 17 Disember ini. Ia disahkan oleh Timbalan Menteri Kerja Raya Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin d Dewan Rakyat, laporan The Sun Daily.

Menurut Rosnah, kerja-kerja menaiktaraf melibatkan pemasangan isyarat amaran, mengecat semula garisan jalan, membaiki lampu jalan dan mengganti serta membetulkan semula penutup longkang yang hilang. Beliau turut menambah kertas cadangan untuk kerja-kerja menaiktaraf laluan motosikal bagi fasa seterusnya yang melibatkan peruntukan sebanyak RM29 juta telah pun diusulkan pada Bajet 2017.

Kenyataan daripada Rosnah ini adalah bagi menjawab soalan yang dikemukakan oleh Senator Datuk Koh Chin Wah. Malah Rosnah turut menambah, “Berdasarkan peruntukan bajet bagi tahun hadapan, Jabatan Kerja Raya (JKR) telah pun berbincang dengan beberapa agensi terlibat termasuk Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL), PLUS dan SPRINT, bagi tujuan yang sama iaitu menaiktaraf dan memperbaiki laluan motosikal.”

Selain itu, beliau trurut berkata, berdasarkan perancangan, kerja-kerna pembinaan fizikal untuk projek yang diusulkan ini dijangka akan bermula pada suku kedua tahun 2017.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required