BYD lantik Leonardo DiCaprio sebagai duta jenama

BYD lantik Leonardo DiCaprio sebagai duta jenama

Aktor terkemuka Hollywood, Leonardo DiCaprio, yang bukan sahaja seorang pelakon berbakat besar dan juga aktivis alam sekitar, malah baru-baru beliau telah dilantik sebagai duta jenama bagi kenderaan elektrik buatan China, BYD.

Dengan perlantikan ini, DiCaprio dipertanggungjawabkan untuk mempromosikan “kenderaan cekap tenaga baharu” syarikat ini yang juga sebagai sebahagian daripada kempen “Cool the Earth by 1°C” bagi menjayakan “Ekosistem Tenaga Kosong Emisi”. Malahan DiCaprio juga akan bekerjasama dengan BYD sepanjang 2017 ini dalam usaha untuk “mengetengahkan dan mengumumkan pembangunan baharu” bagi barisan kenderaan di China.

“Leonardo DiCaprio layak diangkat sebagai inspirasi di seluruh dunia atas usahanya yang mahu menyelamatkan ekologi alam sekitar,” ujar pengurus besar perhubungan awam dan jenama BYD Sherry Li. Sambungnya lagi, “Sebagai duta jenama kami di China, kami gembira dapat bekerjasama dengan beliau dalam meningkatkan kesedaran berhubung perubahan iklim menerusi penggunaan kenderaan tenaga baharu ini.”

DiCaprio pula berpendapat, “Semua manusia di dunia ini kini sedar akan bahawa kenderaan yang menggunakan bahan api fosil adalah kurang efisien dan merupakan ancaman utama pada bumi. Maka saya sangat teruja untuk menyertai usaha bagi menambahkan lagi penggunaan kenderaan yang lebih mesra alam sekitar di China dan tempat lain.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required