Volkswagen Tiguan Allspace – SUV 7-tempat duduk bakal diperkenalkan di Detroit bulan hadapan

Volkswagen Tiguan Allspace  – SUV 7-tempat duduk bakal diperkenalkan di Detroit bulan hadapan

Volkswagen telah menyebarkan lakaran bagi Tiguan Allspace baharu, yang bakal diperkenalkan di North American International Auto Show di Detroit, bulan hadapan. SUV tujuh-tempat duduk ini dijangka akan dilancarkan di Amerika Utara, China dan Eropah pada musim panas hadapan.

Bagi Tiguan versi Eropah bersaiz XL, ia akan menggunakan gelaran ‘Allspace’, tetapi untuk Amerika Utara serta China, ia sekadar dikenali sebagai Tiguan.

Volkswagen Tiguan Allspace  – SUV 7-tempat duduk bakal diperkenalkan di Detroit bulan hadapan

Dengan tambahan 110 mm jarak roda, sekaligus ia akan memberikan ruang kabun yang lebih luas. Tiguan generasi kedua yang diperkenalkan di Frankfurt 2015, memang sedia lebih besar berbanding model asal. Bagi versi lima-tempat duduk, ia 60 mm lebih panjang dan 30 mm lebih lebar, berbanding Typ 5N , dengam 77 mm jarak roda yang lebih panjang. Manakala ruang but pula lebih 145 liter, menjadikannya 615 liter, atau 1,655 liter sekiranya tempat duduk belakang dibaringkan.

Memandangkan VW sedang membangunkan Tiguan yang lebih besar, ia juga merancang untuk memperkenalkan versi bersaiz sederhana untuk pasaran Malaysia pada tahun hadapan sebagai model pemasangan tempatan. Malah kelibatnya juga telah dikesan diuji di Pantai Timur baru-baru ini.

GALERI: Volkswagen Tiguan semasa Frankfurt Motor Show 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required