Untuk naik ke bukit yang bersalji tebal bagi tujuan bermain ski, kebiasaannya orang ramai akan menggunakan kereta kabel. Selain dari bosan beratur menunggu, kereta kabel berkenaan juga agak lambat untuk sampai ke puncak.

Oleh itu, Subaru menawarkan cara yang lebih cepat dan mengujakan untuk membawa pemain ski ke puncak bukit bersalji iaitu dengan SUV-SUV Symmetrical AWD mereka yang digelar Galende Taxi.

Galende Taxi untuk musim salji kali ini dijalankan dua kali di Tokai, Jepun iaitu pada 28 hingga 29 Januari dan juga 4 dan 5 Februari 2017. Selain dari untuk kemudahan orang ramai, cara ini juga merupakan kaedah terbaik untuk pemasaran Subaru, mempamerkan kebolehan sebenar SUV-SUV dengan sistem pacuan semua roda mereka yang terdiri dari Subaru Outback dan juga Subaru Forester.

Kempen Gelande Taxi telah dijalankan oleh Subaru bermula pada tahun 2014. Malah, untuk kempen pada musim sejuk lalu, Subaru turut membawa model berprestasi tinggi – WRX STI – sebagai Gelande Taxi, dipandu oleh lagenda rali Jepun, Toshi Arai.