Teaser Pagani Huayra Roadster disiarkan sebelum kemunculan sulung di Geneva Motor Show 2017

Teaser Pagani Huayra Roadster disiarkan sebelum kemunculan sulung di Geneva Motor Show 2017

Pagani Huayra Roadster yang sepatutnya diperkenalkan pada Geneva Motor Show tahun lalu, kini hampir pasti untuk membuat kemunculan sulungnya di acara sama pada Mac tahun ini setelah imej teaser hypercar berkenaan disiarkan di laman Facebook Pagani sendiri.

Imej teaser berkenaan memaparkan bahagian hidung Huayra versi bumbung boleh-buka tersebut, memperlihatkan gril hadapan dan juga lampu nyalaan siang LEDnya. Model ini dijangka bakal menampilkan bumbung keras yang diperbuat dari gentian karbon dan juga dek pada bahagian belakang sebagai ruang simpanan bumbung tersebut, sama seperti model Zonda Roadster sebelum ini.

Sama juga seperti model coupe, Huayra Roadster akan dibina terhad sebanyak 100 unit dan dijangka akan habis jual kepada mereka layak memilikinya, sebelum jualannya dibuka kepada umum. Ada juga laporan mengatakan, pembeli-pembeli bertuah yang sudah menempah model ini telah pun dibawa ke kilang baharu Pagani sebesar 5,800 kaki persegi di San Cesario Sul Panaro, Modena, di Itali pada tahun lalu.

Pagani Huayra Roadster masih lagi dikuasakan dengan enjin V12 6.0 liter turbo berkembar dari Mercedes-AMG, berupaya menjana 730 hp dan tork maksima gergasi 1,100 Nm. Prestasi model roadster ini juga dijangka sama seperti model coupe walaupun dengan mekanisma tambahan untuk bumbungnya – mampu memecut dari 0-100 km/j dalam masa 3.2 saat dan mencapai kelajuan maksima 370 km/j.

Pada Geneva Motor Show tahun lalu, Autoblog melaporkan kemunculan sulung Huayra Roadster telah digantikan dengan model Huayra BC pada saat akhir. BC merupakan Huayra Coupe versi litar, yang diberikan pelbagai peralatan lebih ringan serta kuasa enjin melebihi 750 hp.

GALERI: Pagani Huayra Coupe

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required