Volkswagen Golf facelift R-Line kini diperincikan

Volkswagen Golf facelift R-Line kini diperincikan

Setelah mendedahkan perincian Volkswagen Golf facelift pada November lalu, jenama berkenaan kini memperincikan pula pakej R-Line untuk Golf Mk7 versi kemaskini tersebut.

Jangan keliru antara Golf-R dan pakej ini kerana ia tidak menerima janakuasa seperti Golf varian tertinggi itu, tetapi hanya diberikan penampilan yang diinspirasikan dari model tersebut. Pakej ini ditawarkan untuk Golf hatchback dan Avant (wagon) serta hadir dalam dua versi iaitu pakej luaran R-Line dan pakej R-Line.

Untuk pakej luaran, ia hadir dengan kit badan penuh R-Line yang terdiri dari bampar hadapan bersama gril bawah dengan elemen sarang lebah, kemasan liang kemasukan udara sisi berwarna hitam kilat, bampar belakang lengkap dengan diffuser, dan tip ekzos krom berbentuk trapezoid. Ia turut hadir dengan spoiler belakang berserta flap aero serta lencana R-Line diletakkan pada gril hadapan dan juga pada panel sisi.

Untuk pakej penuh R-Line pula, kesemua ini turut disertakan dan di tambah dengan kelengkapan bahagian dalaman yang terdiri dari tempat duduk sport R-Line dengan rekaan “Carbon Flag/San Remo” atau pilihan upholsteri kulit “Vienna” dengan kemasan Black-Crystal Grey, roda stereng sport pelbagai fungsi balutan kulit dengan jahitan benang kontras serta sulaman logo R-Line dan juga panel bumbung berwarna hitam.

Jahitan benang kontras turut diberikan pada pelindung tuil gear dan karpet lantai, manakala panel pintu, pedal dan perehat kaki diberikan kemasan keluli tahan karat. Logo R-Line juga diberikan pada skrin pemula.

Pelbagai rim aloi berbeza boleh dipilih oleh pembeli iaitu rim “Sebring” berdiameter 17- dan 18-inci, rim “Singapore” berdiameter 17-inci serta rim “Marseille” berdiameter 18-inci.

GALERI: Volkswagen Golf Mk7 facelift R-Line

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required