Yamaha MT-07 diperkenalkan dalam dua warna baharu

Yamaha MT-07 diperkenalkan dalam dua warna baharu

Masuk ke tahun 2017 ini, Hong Leong Yamaha cuba memberikan kesegaran pada model MT-07 dengan menawarkan dua warna baharu yang digelar Night Fluo dan Yamaha Blue. Harganya pula meningkat sebanyak RM1,499 berbanding sebelum ini, menjadi RM36,795.78 termasuk GST, tanpa insurans.

Spesifikasi lain MT-07 ini masih lagi dikekalkan iaitu enjin dua silinder selari 689 cc DOHC yang berkuasa 73.7 hp pada 9,000 rpm dan tork 68 Nm pada 6,500 rpm, dan disampaikan kepada tayar melalui kotak gear enam kelajuan.

Berat keseluruhan MT-07 adalah 179 kg, dan ia dilengkapi dengan brek cakera 282 mm berkembar di hadapan, dan cakera tunggal 245 mm di belakang. Tangki minyak yang disediakan pula boleh memuatkan 14 liter bahan api dan tempat duduknya mempunyai ketinggian 805 mm.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required