Kokpit Digital Volkswagen (3D) didedah di CES 2017

Kokpit Digital Volkswagen (3D) didedah di CES 2017

Dalam penganjuran Consumer electronics Show (CES) tahun ini, Volkswagen telah mempertontonkan konsep kabin futuristik yang dipanggil Kokpit Digital Volkswagen (3D), di mana ia mendemostrasikan pengalaman pemanduan yang lebih selamat dan intuitif.

Satu daripada teknologi utama yang dipersembahkan menggunakan dua lapisan skrin untuk memberikan kesan kedalaman, memberikan informasi yang diperlukan. Paparan grafik yang sangat jelas turut ditampilkan dan ia boleh dilaraskan.

Manakala teknologi pengesan mata pula akan menyalurkan maklumat kepada sistem untuk memaklumkan pandangan pemandu pada bila-bila masa, memaparkan paparan data yang paling relevan kepada pemandu, sementara informasi yang kurang penting akan diketepikan.

Paparan Utama AR juga didedahkan, di mana ia memaparkan projek grafik maklumat maya yang akan mendahului kenderaan. Ini memberikan fokus yang lebih buat pemandu untuk berhati-hati, malah teknologi ini juga membantu mengurangkan alihan perhatian pemandu, ujar Volkswagen.

Selain kokpit yang penuh bergaya ini, Volkswagen Ecosystem juga diperkenalkan, yang membolehkan pemiliknya menetapkan data pengguna Volkswagen, dengan mendaftar terus ke akaun pemilik, boleh digunakan untuk mana-mana kenderaan Volkswagen yang turut memiliki fungsi ini. Sistem ini juga akan bekerjasama dengan fungsi bantuan personal dalaman kenderaan, membolehkan pemandu untuk “bertanya” arah atau jadual temujanji.

Menurut Volkswagen, beberapa teknologi yang ditunjukkan di CES sebenarnya untuk versi pengeluaran kereta konsep I.D, yang dijadual akan diperkenalkan pada tahun 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required