Mercedes-AMG GT C Coupe tampil di Detroit – GT dan GT S dapat pembaharuan gaya dan kelengkapan

Mercedes-AMG GT C Coupe tampil di Detroit – GT dan GT S dapat pembaharuan gaya dan kelengkapan

Satu lagi varian ditambah kepada barisan kenderaan GT oleh Mercedes-AMG dengan pengenalan GT C di Detroit. Model ini adalah susulan kepada GT C Coupe yang dipertontonkan di Paris tahun lepas, dan menjadikan jumlah keseluruhan varian GT enam buah (GT, GT Roadster, GT S, GT C, GT C Roadster dan GT R). Jika anda mengambil kira GT 3 Racer, ia menjadi tujuh.

AMG GTC terletak di antara model GT S dan GT R, dan ditawarkan secara istimewa sebagai model Edition 50 yang menandakan ulang tahun ke 50 AMG tahun ini. Ia ditawarkan dalam dua warna eksklusif iaitu designo graphite grey magno dan designo cashmere white magno.

Elemen penggayaan yang digunakan termasuk kemasan krom hitam pada side skirt, sirip di laluan udara keluar tepi pada sayap hadapan, diffuser belakang dan muncung ekzos.

Di bahagian dalam pula, terdapat skema warna hitam dan perak, dan datang standard dengan pakej AMG Interior Night. Tempat duduk dan stereng GT C dibalut dengan kulit Nappa warna perak dan hitam mutiara, bersama jahitan berbentuk berlian. Pada penyandar kepala pula terdapat sulaman GT Edition 50 manakala tali pinggang keledar menggunakan warna perak.

Mercedes-AMG GT C Coupe tampil di Detroit – GT dan GT S dapat pembaharuan gaya dan kelengkapan

Seperti juga varian roadster, GT C menggunakan pelbagai barangan teknikal daripada model GT R, yang menjadikannya duduk lebar, gagah dan mempunyai rim yang besar. GT C lebih lebar 57 mm berbanding GT asas.

Seperti juga GT C Roadster, enjin 4.0 liter V8 Biturbo M178 yang digunakan mampu menghasilkan 549 hp pada 5,750 hingga 6,750 rpm dan 680 Nm pada 1,900 hingga 5,500 rpm. Prestasi pecutan juga menjadi sama, iaitu 0-100 km/j dalam masa 3.7 saat dan laju maksimum 317 km/j.

Dalam keadaan standard, kereta ini datang lengkap dengan stereng gandar belakang aktif seperti AMG GT R dan LSD elektronik, yang disepadukan dalam kotak transmisi yang kompak. Juga diberi adalah suspensi sport AMG Ride Control.

Mercedes-AMG GT C Coupe tampil di Detroit – GT dan GT S dapat pembaharuan gaya dan kelengkapan

Semasa di Detroit juga, pengeluar dari Jerman ini mendedahkan bahawa GT dan GT S yang diperbaharui akan menggunakan gril melintang AMG Panamericana, bersama bahagian bawah bampar hadapan, yang seterusnya menjadikan kereta ini nampak lebar, bersama ruang kemasukan udara yang lebih besar. Semua varian GT kini menggunakan sistem pengurusan udara aktif Airpanel secara standard.

Jumlah kuasa juga ditambah, kini menjadi 469 hp dan 630 Nm (13 hp dan 30 Nm lebih), manakala GT S 2017 kini mampu mengeluarkan 514 hp dan 670 Nm (pertambahan 11 hp dan 20 Nm daripada model sebelum ini).

Sebagai tambahan kepada pembaikan aerodinamik, peningkatan kuasa dan stereng gandar belakang aktif, GT juga diberikan pelbagai tambahan kelengkapan. Aksesori tambahan pilihan juga ditambah, termasuk pakej krom AMG Exterior Chrome dan pakej AMG Interior Night daripada GT R. Pemilik juga boleh memilih set rim baharu, pakej AMG Dynamic Plus untuk model GT asas dan stereng gandar belakang aktif untuk GT S.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required