Walaupun sudah berada dalam industri selama 18 tahun, Victory Motorcycles nampaknya tidak dapat bertahan dengan keadaan pasaran yang tidak begitu memberangsangkan sekarang, dan ia akhirnya diumumkan secara rasmi ditutup. Walaubagaimanapun, syarikat itu akan membantu pengedar (di Malaysia diwakili Naza) untuk menghabiskan stok yang ada dan menyediakan sokongan jaminan dan alat ganti selama 10 tahun.

“Ini adalah keputusan yang sangat sukar bagi saya, pasukan dan pengarah Polaris. Kami sudah melabur bukan sahaja sumber-sumber, malah juga hati dan jiwa untuk membangunkan jenama Victory, dan kami bangga dengan apa yang telah dicapai,” kata pengerusi dan ketua pegawai eksekutif Polaris, Scott Wine.

Dengan penutupan ini, Polaris bercadang mahu memberi fokus kepada jenama Indian Motorcycle dan Solaris yang mempunyai produk tiga tayar. Kedua-dua jenama itu sememangnya sudah berada di bawah kumpulan Polaris sebelum ini.

“Langkah ini dapat membantu kami mengoptimakan sumber yang ada kepada dua jenama yang premium dan berprestasi tinggi iaitu Indian Motorcycle dan Slingshot yang cukup inovatif. Dengan fokus yang lebih tertumpu ini juga kami dapat mempercepatkan kenaikan dua jenama ini,” tambah Wine.