Diskaun tambang LRT dan monorel sebanyak 50% mungkin akan dipanjangkan ke aliran lain – Prasarana

Diskaun tambang LRT dan monorel sebanyak 50% mungkin akan dipanjangkan ke aliran lain – Prasarana

Usaha Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) untuk mengurangkan kesesakan penumpang dalam tren sistem transit aliran ringan (LRT) dan monorel pada waktu puncak dengan memberikan diskaun tambang sebanyak 50% dari pukul 6 hingga 7 pagi mungkin akan turut dipanjangkan ke aliran lain, menurut laporan Bernama.

Perkara ini telah dinyatakan oleh Ketua Pegawai Eksekutif Rapid Rail, Datuk Zohari Sulaiman setelah kaedah berkenaan dilihat berkesan dan mendapat sambutan yang amat menggalakkan pada LRT dan monorel aliran Kelana Jaya, yang telah pun diimplementasikan bermula 16 Sept lalu.

“Kami mendapati sepanjang tempoh promosi itu, ia telah berjaya mengurangkan kesesakan penumpang dalam tren pada waktu puncak iaitu antara 7 pagi hingga 10 pagi sebelum waktu bekerja,” katanya dan menambah pihaknya tidak akan teragak-agak untuk menawarkan promosi sedemikian ke aliran lain seperti Sri Petaling dan waktu puncak selepas waktu kerja iaitu antara pukul 5 hingga 6 petang bagi mengurangkan kesesakan.

Pemberian diskaun tambang sebanyak 50% kepada pengguna LRT dan monorel bermula 16 September telah diumumkan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak Pada 25 Ogos lalu, bagi menggalakkan orang ramai menggunakan pengangkutan awam seterusnya mengurangkan kesesakan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required