Petronas Coffee Break kembali – kopi, snek percuma; pemeriksaan keselamatan 20-poin untuk kereta Proton

Petronas Coffee Break kembali – kopi, snek percuma; pemeriksaan keselamatan 20-poin untuk kereta Proton

Seperti biasa, menjelang sahaja musim balik kampung sempena perayaan utama, Petronas setia dengan program ‘Coffee Break‘ bagi menggalakkan orang ramai berehat seketika di stesen-stesen minyak mereka, untuk memastikan mereka cukup rehat dan tiba ke destinasi dengan selamat.

Untuk musim perayaan Tahun Baharu Cina ini, program Petronas Coffee Break telah pun masuk ke penganjuran tahun yang ke-18. Syarikat petroleum nasional berkenaan akan mengedarkan 600,000 cawan kopi panas dan juga snek secara percuma di 121 stesen minyaknya sepanjang lebuhraya dan kawasan dengan kadar aliran trafik yang tinggi. Program ini akan berjalan pada 28 hingga 29 Januari dan 30 hingga 31 Januari bermula pukul 2 petang, sehingga kehabisan stok.

“Kami menjangkakan trafik yang tinggi di sepanjang lebuhraya ketika musim cuti Tahun Baharu Cina. Kami menjemput pengguna jalan raya untuk berehat seketikan dan menyegarkan diri semula di stesen-stesen kami, dan pada masa yang sama mengisi semula tangki petrol dengan formula kemenangan kami, Petronas Primax 95 dan Primax 97, sebelum menyambung semula perjalanan mereka,” kata pengarah urusan dan CEO Petronas Dagangan Mohd Ibrahimnuddin Mohd Yunus.

Selain dari kopi dan snek, Petronas turut akan mempamerkan tujuh tips keselamatan jalan raya pada stesen-stesen terlibat. Diadakan dengan kerjasama Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR), kempen ini disasarkan untuk memberikan peringatan dan pendidikan kepada pengguna jalan raya bagi memastikan keselamatan mereka sepanjang musim cuti berkenaan.

Servis lain yang turut ditawarkan termasuk pemeriksaan kesihatan percuma dan juga pemeriksaan keselamatan 20-poin kereta-kereta Proton yang dijalankan oleh Proton di stesen-stesen terpilih, juga secara percuma.

Petronas turut meneruskan penajaaannya kepada St John Ambulance Malaysia (SJAM) buat kali ke-23, dengan membekalkan bahan api kepada 50 ambulan yang bernilai RM20,000. Kenderaan-kenderaan ini akan digunakan untuk memberikan pertolongan kepada pengguna jalan raya di sepanjang lebuhraya utama.

“Keselamtan jalan raya merupakan perkara yang diambil berat oleh kami di Petronas. Tips-tips keselamatan ini akan menjadi peringatan yang bagus untuk meningkatkan keselamatan dan [memberikan sikap] yang lebih berhati-hati ketika memandu yang boleh mengelakkan kemalangan serta menyelamatkan nyawa,” kata Ibrahimnuddin.”Kami sangat berharap setiap orang sampai ke destinasi mereka dengan selamat.”

Untuk maklumat lanjut berkenaan program Petronas Coffee Break dan stesen-stesen yang terlibat, anda boleh layari laman web rasmi mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required