BMW 118i M Sport kini di Malaysia – harga RM189k

BMW 118i M Sport kini di Malaysia – harga RM189k

BMW Malaysia hari ini memperkenalkan varian terbaru model BMW 118i M Sport, selain BMW 330e M Sport, sempena kempen Tahun Baru Cina yang sedang berlangsung di semua pengedarnya kini. Apa yang membezakan varian terbaru ini dengan yang sebelumnya?

Bagi BMW 118i M Sport, ia ditawarkan dengan kelengkapan pakej M Aerodinamics, sistem suspensi M Sport serta rim aloi ringan M saiz 18 inci yang memberikan kesegaran dari aspek penampilannya. Gril double kidney dalam warna hitam dan lingkaran luar krom melengkapi imej sporty yang ada padanya.

Turut disertakan sebagai tambahan ialah jalur BMW Individual serta logo M pada panel sisi juga membantu menyerlahkan kelainan yang dibawa. Bakal memasuki pasaran pada 13 Februari nanti, BMW 118i tidak hanya diberi sentuhan baru yang lebih segar di bahagian luar – ruang kabinnya juga menerima pembaharuan.

BMW 118i M Sport kini di Malaysia – harga RM189k

Kemasan jalur biru pada papan pemuka merupakan antara pertambahan elemen yang paling ketara bagi versi M Sport ini. Ini digandingkan pula dengan penggunaan stereng M Sport balutan kulit, yang turut dilengkapi dengan butang kendalian pelbagai fungsi.

Dari segi mekanikalnya, 118i ini kekal sama seperti model yang diperkenalkan sebelum ini untuk pasaran tempatan. Ia menggunakan enjin 1.5 liter, tiga-silinder turbocaj yang turut digunakan pada model 318i. Bagi model 1 Series ini, ia menjana 136 hp pada 4,400rpm dan 220 Nm tork dari 1,250 rpm hingg 4,300 rpm.

BMW 118i M Sport turut menawarkan fungsi Remote Services sebagai satu ciri standard. Model ini didatangkan dengan pakej jaminan lima tahun tanpa had, servis berjadual percuma serta program jaminan tayar BMW dan dijual pada harga RM188,800. Ia hadir dalam empat warna – Black Sapphire, Mineral Grey, Estoril Blue dan Alpine White.

Untuk maklumat lanjut berkenaan BMW 118i M Sport, sila layari laman carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required