BMW 330e M Sport mula dijual pada harga RM258,800

BMW 330e M Sport mula dijual pada harga RM258,800

Kenderaan plug-in hybrid BMW 330e diperkenalkan kepada pasaran Malaysia pada bulan Ogos yang lalu, dan kini, versi dengan kit badan serta aksesori sport disediakan kepada orang ramai iaitu 330e M Sport.

Asas kenderaan ini masih lagi sama, iaitu dipacu enjin 2.0 liter empat-silinder teknologi BMW TwinPower Turbo, motor elektrik dan kotak gear Steptronic lapan-kelajuan, mampu menghasilkan secara keseluruhannya 248 hp kuasa dan 420 Nm tork. Kuasa ini disampaikan kepada dua roda belakang.

Cumanya, ia dijadikan lebih sporty dengan pakej kit badan M Aerodynamics, suspensi M Sport dan rim aloi ringan M bersaiz 18 inci. Pada bahagian depan 330e M Sport, terdapat gril double kidney BMW berwarna hitam berkilat dengan kerangka krom, manakala lampu utama serta lampu kabusnya pula mempunyai butiran unit LED.

BMW 330e M Sport mula dijual pada harga RM258,800

Menambahkan lagi keunikannya, pada bahagian tepi terdapat jalur BMW Individual berkilat dan logo M diletakkan pada panel sisi. Sistem Comfort Access juga disediakan secara standard untuk kenderaan ini.

Elemen M Sport turut disuntik kepada bahagian dalam 330e, melihatkan jalur berwarna biru pada papan pemuka, stereng M pelbagai guna yang dibalut kulit bersama butang sport, kemasan bumbung BMW Individual berwarna hitam dan tempat duduk sports elektrik dengan fungsi memori untuk pemandu.

Sebagai sebahagian daripada pakej fungsi BMW ConnectedDrive yang disediakan pada kenderaan ini, selain Park Assist yang boleh meletakkan kenderaan secara sendiri dan Navigation System Professional bersama paparan 3D beresolusi tinggi dan monitor bersaiz 8.8 inci, 330e M Sport turut dilengkapi perkhidmatan Intelligent Emergency Call, Teleservices, Concierge Services dan Remote Services dengan eDrive Services.

Intelligent Emergency Call berfungsi membuat panggilan secara automatik dan menghantar bantuan dengan pantas jika berlaku kemalangan atau kecemasan, BMW Teleservices menghantar data yang relevan dengan servis secara automatik daripada kereta ke pusat servis BMW apabila tempoh servis semakin hampir manakala BMW Concierge Services adalah satu fungsi ‘pembantu peribadi’ yang boleh diaktifkan dengan hanya menekan satu butang.

Bagi 330e M Sport, dalam fungsi Remote Services, ia akan ditambah dengan eDrive Services, yang membolehkan interaksi dengan kenderaan dibuat menerusi BMW Connected App pada peranti mudah alih, antaranya adalah menghidupkan sistem pendingin hawa kenderaan dari jauh, dan menyediakan status pengecasan bateri.

BMW 330e M Sport ditawarkan dalam warna hitam (Black Sapphire), kelabu (Mineral Grey), biru (Estoril Blue) dan putih (Alpine White), pada harga RM258,800. Ini adalah harga di atas jalan, tidak termasuk insurans, bersama jaminan perbatuan tanpa had selama 5 Tahun, servis berjadual percuma dan program jaminan tayar BMW.

Anda boleh melihat lebih lanjut berkenaan BMW 330e M Sport dan membandingkannya dengan kenderaan lain di www.carbase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required