Subaru Legacy 2018 tampil dengan imej lebih agresif

Subaru Legacy 2018 tampil dengan imej lebih agresif

Selain Hyundai yang tampil dengan model Elantra GT 2018, Subaru turut akan memperkenalkan model Legacy 2018 yang diberikan kemaskini dan peningkatan yang ketara berbanding versi terdahulu di Chicago Auto Show yang akan dibuka secara rasmi 9 Februari nanti.

Subaru Legacy 2018 kini hadir dengan penampilan luaran yang lebih sporty dan bergaya, meminjam pendekatan rekaan luaran yang sama dengan model Impreza terkini. Ia dijangka akan mula dijual pada musim panas nanti untuk pasaran Amerika Syarikat. Bagaimanapun, maklumat lanjut berkaitannya masih lagi belum didedahkan.

Versi terbaru ini hadir dalam rekaan yang lebih agresif dan menonjol berbanding versi lamanya. Wajah bahagian depannya menerapkan rekaan bersegi dibahagian sisi untuk menempatkan lampu kabus LED sebagai pilihan.

Gril pula kekal dalam reka bentuk yang sama, dengan bahagian logo jenamanya kini lebih terang dan jelas. Lampu utama dengan rekaan tajam menambah keunikaan pada penampilan terkininya. Perubahan di bahagian belakang pula tidak begitu ketara; antaranya ialah bentuk hujung ekzos yang baru yang bersekali dengan bahagian bampar.

Di bahagian dalam, Subaru menggunakan material yang lebih berkualiti tinggi, memberikan perubahan yang nampak jelas. Aspek penebat bunyi juga diberi pembaharuan, menjadikan ruang kabin kini lebih senyap. Selain itu, rekaan bahagian tengah juga lebih elegan; paparan suhu digital pada tombol sistem HVAC.

Skrin paparan sistem infotainmen kini lebih besar; dari 6.2 inci kepada 6.5 inci. Ia juga kini hadir dengan ciri Apple CarPlay dan Android Auto. Sebegai pilihan, skrin lapan inci dengan sistem navigasi juga akan ditawarkan. Bagi kemudahan penumpang di belakang, sepasang port USB turut disediakan pada bahagian konsol tengah.

Kemaskini pada Subaru Legacy 2018 bagaimanapun tidak melibatkan bahagian enjin. Barisan yang ditawarkan termasuk enjin boxer 2.5 liter empat-silinder dengan kuasa 175 hp dan 236 Nm tork. Selain itu, enjin 3.6 liter enam-silinder yang menjana 256 hp dan 335 Nm turut tersedia untuk dipilih.

Bagaimanapun, Subaru mendakwa akan menggunakan perisian talaan baru bagi CVT standard untuk menjadikannya lebih responsif dan memberi pecutan lebih lancar. Turut diberikan pembaharian ialah aspek talaan penyerap hentak serta stereng kuasa elektrik. Ciri torque-vectoring pacuan semua roda masih kekal.

Tambahan lain ialah ciri sistem tinjauan tekanan bagi semua tayar. Lampu utama LED yang responsif terhadap input stereng juga ada sebagai pilihan. Bagi memudahkan pemanduan waktu malam, ciri EyeSight dengan lampu tinggi automatik turut melengkapi versi Limited. Maklumat lanjut berkenaan kereta ini akan dipaparkan sebaik ia didedahkan secara rasmi kelak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required