Honda CRF250 Rally dilancar di Indonesia – RM21k

Honda CRF250 Rally dilancar di Indonesia – RM21k

Selepas dipamerkan sewaktu pameran EICMA di Milan, Itali, motosikal jelajah CRF250 Rally kini sudah dilancarkan di negara jiran, atau lebih tepat lagi di Indonesia. Majlis pelancarannya dijalankan bersama dengan pengenalan sebuah lagi model jelajah yang lebih besar, CRF1000L Africa Twin.

Menariknya berkenaan CRF250 Rally, walaupun sekadar menggunakan enjin 250 cc sama seperti pada model CRF250L, ia disiapkan dengan kelengkapan dan gaya seperti sebuah motosikal lumba CRF450 Dakar, sesuai untuk penjelajahan lasak. Ini boleh dilihat dengan adanya penghadang angin yang tinggi, penutup bahagian enjin dan radiator, serta penghadang lumpur. Lampu utama dan penunjuk arah pula menggunakan unit LED.

Bagi memastikan motosikal ini boleh berhadapan dengan keadaan lebih lasak, ia disertakan dengan suspensi Showa 43mm yang lebih panjang berbanding CRF250L, tangki minyak lebih besar, iaitu 10.1 liter dan mempunyai pilihan mod tunggangan. Rim hadapannya bersaiz 21 inci dan rim belakang 18 inci.

Bagi pasaran Indonesia, ia akan mula dijual pada bulan Februari 2017, dengan harga atas jalan Rp62,900,00 (RM20,800). Unit yang dijual di Indonesia ini dikilangkan dan diimport dari Thailand.

Diharapkan nanti, Boon Siew Honda Malaysia dapat merangka satu pakej yang menarik sekiranya ingin membawa motosikal ini ke pasaran Malaysia. Janganlah harganya jadi keterlaluan, nanti tidak banyak pula kuantiti yang dapat dijual.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • fairing bawah tu akan rosak lebih cepat kalau materialnya plastik.

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required