Toyota dan Suzuki sudah siapkan memorandum persefahaman – kerjasama libatkan pelbagai aspek

Toyota dan Suzuki sudah siapkan memorandum persefahaman – kerjasama libatkan pelbagai aspek

Toyota dan Suzuki mengumumkan bahawa satu memorandum persefahaman di antara keduanya kini sudah siap dan lengkap. Ia melibatkan sumbangan dua pengeluar kenderaan ini ke arah penyelesaian isu sosial dan pencapaian pembangunan mapan untuk kumpulan berasaskan automotif.

Sebelum itu, dua syarikat ini telah berkongsi sesama sendiri berkenaan cabaran yang dihadapi dan bidang yang bersesuaian untuk kerjasama ini, supaya adil dan bebas daripada saingan (antara sendiri). Kedua-duanya hari ini setuju untuk memulakan “penilaian konkrit” bagaimana untuk bekerja bersama dalam bidang termasuk teknologi persekitaran, teknologi keselamatan, teknologi informasi, dan pembekalan produk dan komponen secara bersama.

“Kedua-dua syarikat kami, yang berasal dari Enshu, berhasrat untuk menggunakan sepenuhnya semangat “mari lakukan”, dan kami ingin bekerjasama untuk memastikan semua orang dapat menikmati keseronokan mobiliti dan mencapai satu suasana yang penuh kegembiraan. Saya berterima kasih kerana diberikan peluang untuk bekerjasama dengan syarikat seperti Suzuki, yang mempunyai semangat tinggi,” kata presiden Toyota, Akio Toyoda.

Pengerusi Suzuki juga menyatakan rasa terima kasihnya dengan menyatakan,”di bawah pimpinan presiden Akio Toyoda, Toyota sangat bersemangat sepanjang perbincangan berkenaan kerjasama ini, meskipun dipelawa asalnya oleh Suzuki, yang khuatir tentang pembangunan teknologi maju.”

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • kat jepun atas jalan cuma boleh bawak 40kmpj. kalau atas highway cuma 100kmpj.

    sebab tu hp makin slow untuk kereta suzuki sebab tak menganggu kelajuan

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required