Mitsubishi Grand Lancer – generasi ke-9 untuk Taiwan

Mitsubishi Grand Lancer – generasi ke-9 untuk Taiwan

Walaupun sudah mengatakan bahawa tiada lagi kenderaan generasi seterusnya yang akan membawa nama Lancer, perkara sebaliknya berlaku di Taiwan. Mitsubishi baru mengeluarkan sebuah sedan segmen C yang dinamakan sebagai Grand Lancer disebabkan permintaan yang tinggi.

Walaupun garis badan tajam Lancer masih boleh dilihat, kenderaan ini diserap dengan penampilan korporat baru Dynamic Shield syarikat tersebut, dengan garis kemasan krom di hadapan seperti Outlander baru, serta lampu utama LED yang disediakan sebagai pilihan.

Pada bahagian tepi pula, karekter lebih dinamik diserlahkan melalui garis badannya yang bersambung dari belakang ke salur udara hiasan di fender hadapan, dan ia menjunam ke hadapan.

Pergi ke belakang pula, Grand Lancer mendapat lampu berbentuk C baru, tempat meletak nombor plet yang diubah ke bahagian penutup but dan rekaan bampar yang lebih agresif. Sebagai pelengkap, rim aloi 18 inci dengan warna dua tona dilengkapkan padanya.

Bahagian dalam juga diberi peningkatan yang menyeluruh, dengan kini menggunakan papan pemuka yang kelihatan hampir serupa seperti pada Triton. Penambahan baru termasuk skrin sesentuh 8 inci untuk sistem informasi dan hiburan, bersama navigasi dan tv digital. Panel meter digital Smart Dashboard disediakan sebagai pilihan. Pada varian paling tinggi juga terdapat pengawal suhu dua zon.

Semua model Grand Lancer dikuasakan oleh enjin empat silinder N/A 1.8 liter SOHC MIVEC petrol yang mampu menghasilkan 140 PS dan 176 Nm tork. Kuasa ini disampaikan kepada dua tayar hadapan melalui kotak gear CVT INVECS-III. Penggunaan bahan api bercampur kenderaan ini berada pada 15.7 km/l. Bagi menjadikannya lebih selesa, Mitsubishi turut memperbaiki NVH Grand Lancer.

Untuk aspek keselamatan, semua varian datang terus dengan brek ABS, EBD dan BA, pengawal kestabilan, Hill-Start Assist, cangkuk ISOFIX dan sehingga enam beg udara. Harga untuk model ini adalah di antara NT$679,000 (RM97,900) hingga NT$819,000 (RM118,100).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required