Spark Racing Technology keluarkan imej awal kereta Formula E musim 2018 – lebih aerodinamik dan maju

Spark Racing Technology keluarkan imej awal kereta Formula E musim 2018 – lebih aerodinamik dan maju

Sejak tahun 2013, Spark Racing Technology telah dipilih sebagai pembekal casis kenderaan untuk perlumbaan Formula E dan ia kekal sehingga tahun 2017. Bagi musim kelima pada tahun 2018, setelah tendernya ditutup, Spark Racing sekali lagi diberikan kepercayaan untuk tugas sama.

Untuk menunjukkan mereka sudah bersedia, Spark Technology mengeluarkan gambar konsep awal untuk kenderaan Formula E musim 2018, digelar SRT05e, dan ia dibangunkan dengan pengalaman serta kepakaran yang diperolehi syarikat itu selama empat tahun sebelum ini.

Bagaimanapun, ia bukanlah satu perkara mudah kerana kenderaan pada musim 2018 perlulah boleh pergi dua kali lebih jauh, dan Spark Racing Techonology perlu hadir dengan rekaan yang mempunyai ciri aerodinamik lebih berkesan, lebih ringan dan penjana kuasa yang lebih cekap. Turut dinyatakan adalah kenderaan ini akan dibina menggunakan bahan baru dan ciri keselamatan untuk pemandu turut ditingkatkan.

Walaubagaimanapun, ini cumalah satu gambaran konsep awal untuk kenderaan lumba tersebut dan ia mungkin boleh jadi berbeza apabila keluar secara rasmi nanti. Spark Racing juga tidak mengeluarkan sebarang butiran lanjut mengenai kenderaan ini. Ia dijangka membuat penampilan pada tahun ini, sebelum perlumbaan terakhir pada 30 Julai 2017.

Kenderaan Formula E yang digunakan sekarang mempunyai berat sekitar 800 kg (termasuk pemandu dan penjana kuasa), dan mampu mengeluarkan kuasa sehingga 200 kW. Casis dan bateri semua kenderaan yang bertanding adalah sama, tetapi setiap pasukan diberi kebebasan untuk membina motor elektrik, inverter, kotak gear dan sistem penyejukan sendiri.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required