Honda HR-V bakal terima enjin 1.0 liter turbo di China?

Honda HR-V bakal terima enjin 1.0 liter turbo di China?

Honda HR-V dilaporkan bakal menerima padanan enjin 1.0 liter pengecas turbo tiga-silinder di China tidak lama lagi, menurut Autohome.

Varian baharu ini dikatakan akan diperkenalkan oleh Guangqi Honda, menampilkan enjin 1.0 liter turbo/CVT yang sama pada Civic 180Turbo yang dijual oleh Dongfeng Honda. Untuk sedan tersebut, penjana kuasa ini menawarkan output sehingga 123 hp pada 5,500 rpm dan tork 173 Nm dari 2,000 hingga 4,500 rpm, pacuan roda hadapan.

Buat setakat ini, HR-V didapati dengan dua pilihan enjin petrol naturally-aspirated empat-silinder 1.5 liter (118 hp/145 Nm) dan 1.8 liter (140 hp/172 Nm), dengan pilihan diesel dan hibrid. Di Malaysia, hanya satu pilihan enjin sahaja iaitu 1.8 liter. Enjin pengecas turbo memiliki ledakan tork yang sama dengan penjana kuasa petrol 1.8 liter, walau pun jumlah kuasa kudanya kurang.

Guangqi Honda dilaporkan akan melancarkan HR-V versi turbo pada 29 Mac tahun ini, bersama beberapa varian yang bakal ditawarkan untuk pelanggan di China.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required