Range Rover Velar akan buat penampilan pertama Mac ini – isi ruang antara Evoque dan Range Rover Sport

Range Rover Velar akan buat penampilan pertama Mac ini – isi ruang antara Evoque dan Range Rover Sport

Pada tahun 1970, Land Rover memperkenalkan SUV mewah pertama dengan pelancaran model Range Rover. Kini, setelah hampir 50 tahun, model keempat dalam barisan SUV Range Rover akan diperkenalkan, dengan membawa nama Velar, dan akan diletakkan di antara Evoque dan Range Rover Sport.

Nama Velar ini sebenarnya pernah digunakan pada model prototaip Range Rover yang dipertontonkan pada tahun 1969, dan kini ia digunakan kembali pada sebuah model yang akan ditawarkan kepada orang ramai. Tapi sebelum itu, Velar baru akan membuat penampilan pertamanya 1 Mac ini.

Range Rover Velar akan buat penampilan pertama Mac ini – isi ruang antara Evoque dan Range Rover Sport

Land Rover walaubagaimanapun tidak mengeluarkan sebarang maklumat berkenaan SUV terbaru mereka ini, kecuali satu gambar pandangan tinggi dari belakang, dan dari situ, boleh dilihat ia mempunyai bumbung panoramik penuh, empat pintu dan skrin yang lebar pada bahagian tengah papan pemukanya. Turut boleh dijangka, sudah tentu adalah ciri yang dapat membantu kenderaan ini menghadapi cabaran offroad kerana ia dikatakan sesuai untuk pelbagai kegunaan, dan pelbagai jenis permukaan jalan.

“Kami memanggil Velar sebagai Range Rover ‘avantgarde‘. Ia membawa dimensi baru kepada glamor, kemodenan dan elegan pada jenama ini. Range Rover Velar akan mengubah segalanya,” kata ketua bahagian rekaan Land Rover, Gerry McGovern.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required