Shell FuelSave Diesel Euro 5 mula ditawarkan di Sabah

Shell FuelSave Diesel Euro 5 mula ditawarkan di Sabah

Shell menjadi jenama pertama yang memperkenalkan diesel Euro 5 di Malaysia Timur, dengan pelancaran bahan api Shell FuelSave Euro 5 di Sabah. Diesel dengan kandungan sulfur rendah kini ditawarkan di lapan stesen setakat ini, dan akan dilanjutkan kepada 16 stesen nanti.

Selain kandungan sulfur rendah pada kadar 10 ppm (parts per million), berbanding 500 ppm bagi diesel Euro 2M, FuelSave Diesel Euro 5 ini turut diformulasikan dengan bahan kecekapan aktif, menjanjikan kecekapan enjin dan jarak perjalanan yang dipertingkat. Turut ada sebagai kandungan ialah elemen pembersih yang menghindarkan enapan pada bahagian penyuntik.

Shell FuelSave Diesel Euro 5 mula ditawarkan di Sabah

“Dengan pelancaran Shell FuelSave Euro 5, kami memberi pelanggan yang berada di Pantai Barat Sabah untuk mengalami sendiri bahan api ini dan segala manfaat yang ditawarkannya,” jelas pengarah urusan Shell Timur, Shairan Huzaini Husain.

Setakat Jun tahun lalu, sebanyak 85 stesen Shell mula menawarkan diesel Euro 5 ini. Shell mensasarkan akan dapat mencapai angka 100 stesen merangkumi laluan sepanjang Johor ke Pulau Pinang, serta Pantai Timur di Terengganu. Bagi mendapatkan senarai penuh stesen-stesen yang dimaksudkan, sila layari www.shell.com.my/dieseleuro5.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required