Honda Malaysia capai pegangan pasaran 19.2% pada Januari 2017 – tertinggi bagi operasi global

Honda Malaysia capai pegangan pasaran 19.2% pada Januari 2017 – tertinggi bagi operasi global

Turut diumumkan ketika majlis pelancaran Honda City 2017 hari ini ialah angka jualan kenderaan bagi bulan Januari-Februari 2017 oleh Honda Malaysia. Syarikat itu telah berjaya menjual sebanyak 16,287 unit keseluruhannya, dengan pecahan 8,594 unit pada bulan Januari dan 7,693 unit pada bulan Februari.

Pencapaian ini menunjukkan peningkatan yang ketara berbanding tempoh sama tahun lalu, yang menyaksikan Honda Malaysia hanya berjaya menjual 11,360 unit (5,744 unit pada Jan dan 5,616 unit pada Feb). Honda juga menyatakan bahawa syarikat itu yakin dapat mencapai angka jualan sasaran 100,000 unit tahun ini.

Januari 2017 juga menyaksikan Honda Malaysia mencapai tahap tertinggi diperingkat domestik dengan pegangan pasaran sebanyak 19.2%. Lebih menarik, peratusan itu adalah yang tertinggi jika dibandingkan dengan prestasi Honda di pasaran dan operasi globalnya yang lain.

Syarikat itu mencatatkan jualan sebanyak 91,830 unit sepanjang tahun lalu, dengan pegangan pasaran domestik 15.8% – di kedudukan kedua pasaran dengan perkongsian pasaran tertinggi bagi operasi globalnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required