Imej Hyundai Sonata 2018 dibocorkan lagi

Imej Hyundai Sonata 2018 dibocorkan lagi

Baru-baru ini, Hyundai telah menyebarkan foto lakaran pertama bagi model Sonata 2018 facelift menerusi Facebook. Kali ini, sekali lagi imejnya dibocorkan, menerusi Hyundai-Blog.com pula.

Kalau melihat lakaran yang disebarkan lebih awal, imej Sonata 2018 ini kelihatan lebih agresif. Namun berdasarkan gambar di atas pula, ia kelihatan seperti tidak nampak seperti sebenar, jadi ada sedikit kesangsian di sini.

Wajah baharu Sonata 2018 ini kelihatan mirip dengan i30 baharu. Ini termasuklah gril radiator “cascading”, disambung pada lampu utama yang lebih berkilat berbanding model semasa. Imej sedan yang diperbaharui ini turut didatangkan dengan lampu nyalaan siang LED yang disambungkan pada bampar.

Imej Hyundai Sonata 2018 dibocorkan lagi
Imej Hyundai Sonata 2018 dibocorkan lagi

Malahan lakaran tersebut menunjukkan rekaan bahagian belakang sedan segmen-D ini. Kelihatan lampu belakang yang lebih nipis, plat nombor yang diposisikan ke bampar dan permukaan yang lebih lebar bagi menampakknya lebih berketerampilan. Varian turbo dikatakan bakal menerima peresap belakang dengan paip ekzos berkembar.

Ia merupakan perubahan yang agak besar dilakukan untuk Sonata FL, dan ia mungkin disebabkan penerimaan yang kurang bagi model semasa. Walau bagaimana pun, perubahan yang dilakukan diharap mampu memberikan kesan terhadap jualannya, pastinya inginkan sambutan yang lebih memberangsangkan berbanding model sebelumnya.

Bukan sahaja imej luaran dan elemen dalaman yang dipertingkatkan, bahagian mekanikal juga dijangka ada perubahannya. Mungkin juga digantikan dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan untuk meningkatkan prestasi dan penjimatan bahan apinya, bersama enjin 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder untuk model Sport, seperti mana yang ditampilkan pada model hot hatch i30 akan datang. Malah dijangkakan penjana kuasa tersebut mampu menghasilkan lebih 260 hp, sedikit pertambahn berbanding model semasa dengan enjin Theta II turbo GDI (245 hp/352 Nm).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required