Mercedes-Benz V-Class Marco Polo Horizon akan ke Geneva – tampil 5 tempat tidur untuk pengembara

Mercedes-Benz V-Class Marco Polo Horizon akan ke Geneva – tampil 5 tempat tidur untuk pengembara

Mercedes-Benz bakal membawa kenderaan rekreasi Marco Polo yang berasaskan van W447 V-Class versi dipertingkat digelar Mercedes-Benz V-Class Marco Polo Horizon ke Geneva Motor Show tahun ini.

“Marco Polo dan Marco Polo Activity sangat popular di kalangan pelanggan kami dan mendapat permintaan yang sangat tinggi. Jadi kami mengambil keputusan untuk mengembangkan lagi portfolio camper van kompak dan kenderaan rekreasi dengan penambahan Marco Polo Horizon,” kata Klaus Maier, ketua pemasaran dan jualan Mercedes-Benz Vans.

Marco Polo Horizon menawarkan sehingga tujuh-konfigurasi tempat duduk yang fleksibel dengan opsyen tempat tidur untuk lima orang, yang disasarkan untuk kumpulan yang digelar pengembara yang menitikberatkan trend oleh Mercedes-Benz. Perbezaan model Horizon berbanding versi Marco Polo lain adalah tahap fleksibel dalam kabinnya.

Sebagai ciri standard, model ini menawarkan lima-tempat duduk dengan tiga tempat duduk jenis bangku serta dua lagi konfigurasi tempat duduk boleh putar hadir sebagai tambahan kepada bentangan empat tempat duduk individu yang selesa, juga tempat duduk bangku/boleh putar untuk tiga orang pada baris kedua dengan tambahan dua tempat duduk individu pada barisan pertama dibelakang.

Tahap fleksibel Horizon ini turut meliputi kebolehannya membawa kargo besar, dengan tempat duduknya boleh dibuka bagi memuatkan peralatan sukan dan rekreasi. Untuk tujuan bermalam, tempat tidur pada bumbung berukuran 2.05×1.13 m boleh memuatkan dua orang dengan selesa, manakala tempat duduk belakang boleh juga dijadikan tempat tidur dengan ukuran 1.93×1.35 m, mampu memuatkan tiga orang. Untuk Marco Polo biasa, ruang tambahan diatas hanya mampu dijadikan sebagai ruang menegak tambahan.

Sama seperti model dalam barisan kereta penumpang Mercedes-Benz yang lain, Marco Polo ditawarkan dengan pelbagai pilihan kemasan dalaman seperti kemasan kayu, kemasan piano berkilat atau kemasan dengan elemen gelombang. Pakej Interior Design dengan kulit Lugano juga boleh dipilih, serta pilihan kemasan AMG Line.

Tiga jenis enjin diesel ditawarkan untuk camper van baharu ini dengan pilihan bermula dengan versi asas berkuasa 136 PS/330 Nm, sehingga versi tertinggi berkuasa 190 PS/440 Nm. Pada asasnya model ini hadir dengan konfigurasi pacuan roda belakang dengan kotak gear tujuh-kelajuan automatik 7G-Tronic, namun pembeli turut ditawarkan dengan versi pacuan semua roda 4Matic.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required