Model konsep Infinti Q60 Project Black S didedahkan sebelum membuat kemunculan sulung di Geneva 2017

Model konsep Infinti Q60 Project Black S didedahkan sebelum membuat kemunculan sulung di Geneva 2017

Infiniti telah mendedahkan imej awalan model konsep Q60 Project Black S yang bakal membuat kemunculan sulung di Geneva Motor Show 2017. Model ini dibina oleh Infiniti bersama pasukan Formula 1 Renault, untuk meninjau penerimaan orang ramai terhadap model coupe Q60 yang dipertingkatkan dan berpotensi dijelmakan dalam bentuk produksi serta dilancarkan selepas ini

Pada bahagian luar, model ini kelihatan jauh lebih agresif dari model standard. Bahagian hadapan menerima bampar yang direka semula dengan liang kemasukan udara yang lebih dalam, splitter udara yang diperbuat dari gentian karbon dan juga liang udara pada bonet.

Kesemua ruang roda juga turut dilebarkan serta diberikan skirt sisi yang lebih menyerlah. Bagi memadankan bampar hadapan serta bahagian sisi yang kini lebih lebar, Q60 Project Black S diberikan bampar belakang yang disertakan diffuser yang begitu agresif dan turut menempatkan dua tip ekzos besar pada bahagia tengah. Ia turut diberikan spoiler yang agak besar.

Model konsep Infinti Q60 Project Black S didedahkan sebelum membuat kemunculan sulung di Geneva 2017

Bagi mendemonstrasikan penyertaan Infiniti dalam pasukan Formula 1 Renault, unit janakuasa untuk model ini dihasilkan menerusi teknologi perlumbaan tersebut. Ia bakal menampilkan unit janakuasa hibrid yang menampilkan sistem pemulihan tenaga kinetik (KERS) seperti yang digunakan oleh pasukan F1 Renault.

Sistem berkenaan menampilkan pek bateri dan motor yang mampu mendapatkan, menyimpan serta membebaskan semula tenaga yang diperolehi dari haba sistem brek dan juga ekzos. Menurut Infiniti, teknologi sedemikian masih lagi belum digunakan pada mana-mana kereta versi jalanraya biasa.

Tiada perincian berkenaan kuasa yang bakal dihasilkan. Model standard Q60 varian tertinggi 3.0t Red Sport yang berada dalam pasaran buat masa sekarang menghasilkan kuasa 400 hp/475 Nm dari enjin V6 3.0 liter turbo dan menurut Autocar, sekiranya ia menerima sistem hibrid yang dinyatakan tadi berkemungkinan jentera baharu ini mampu menghasilkan kuasa sekitar 500 hp.

Infiniti bakal mendedahkan lebih banyak lagi perincian berkenaan Q60 Project Black S ini selepas ia didedahkan di Geneva nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required