Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina – supercar edisi terhad dengan kuasa 600 hp, 510 Nm

Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina – supercar edisi terhad dengan kuasa 600 hp, 510 Nm

Sebuah lagi kereta berprestasi yang membuat penampilan di Geneva Motor Show 2017 adalah Fittipaldi EF7 Vision Gran Turismo by Pininfarina. Ia adalah supercar yang dibina atas casis gentian karbon dan dihasilkan dengan kerjasama tiga nama terkenal – bekas juara F1 dunia, Emerson Fittipaldi, syarikat rekaan Itali, Pinifarina dan syarikat kejuruteraan berasaskan perlumbaan dari Jerman, HWA.

Tema rekaan berkonsepkan ikan jerung membawa hala penggayaan kereta EF7 berenjin di tengah ini, dan ia keseluruhannya berukuran 4,600 mm panjang, 1,980 mm lebar dan 1,125 mm tinggi, dengan jarak roda 2,700 mm. Antara teknologi kejuruteraan yang diguna pada monocoque gentian karbonnya adalah kapsul keselamatan rekaan khas untuk kedua-dua pemandu dan penumpang.

Kereta ini mempunyai berat hanya 1,000 kg, dan dikuasakan oleh enjin V8 4.8 liter N/A, menawarkan kuasa sebanyak 600 hp pada 8,250 rpm dan 510 Nm tork pada 6,000 rpm. Enjin ini dipadankan bersama kotak gear sequential bersepadu enam kelajuan, bersama limited-slip differential mekanikal dua hala. Tiada catatan prestasi yang dikeluarkan untuk kereta ini, tetapi ia diberitahu mempunyai pembahagian berat 48 peratus di hadapan dan 52 peratus di belakang, dengan jarak kelegaan tanah 60 mm.

Pelanggan mempunyai pilihan luas aksesori untuk memadankan EF7 ini dengan kemahuan mereka, dan ini termasuk pilihan kemasan luar dan dalam, rim, warna Pantone, nombor perlumbaan dan tempat tandatangan Emerson Fittipaldi.

Kereta ini sudah bersedia untuk pengeluaran jumlah terhad dan setiap pemilik barunya akan mendapat peluang untuk menyertai sesi latihan oleh Fittipaldi dan menaikkan kedudukan mereka dalam tahap pemanduan yang direka oleh bekas juara itu. Pemilik juga dapat menyertai Fittipaldi Racing Club, yang akan menyediakan sesi pemanduan prestasi tinggi dan perlumbaan eksklusif di beberapa litar terkenal dunia.

Bagi yang tidak dapat membeli kenderaan sebenar, mereka boleh mendapatkannya dalam dunia virtual kerana EF7 juga akan disediakan sebagai pilihan dalam permainan video Gran Turismo Sport di platform PlayStation 4. Kereta di dalam permainan video ini juga mempunyai ciri yang sama seperti sebenar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required