Infiniti Q50 2018 tampil di Geneva, varian dirombak

Infiniti Q50 2018 tampil di Geneva, varian dirombak

Selain Q60 Project S, Infiniti juga memperkenalkan Q50 2018 semasa Geneva Motor Show 2017 yang kini sedang berlangsung. Pembaharuan yang diberikan pada pertengahan kitaran kenderaan ini termasuk di bahagian luar dan dalam, serta beberapa penambahan teknologi. Varian GT dan Premium telah dihapuskan untuk model baru ini, dan ia diganti dengan struktur varian yang bermula dengan Pure, diikuti Luxe, Sport dan paling tinggi, Red Sport 400.

Q50 2018 masih lagi mengekalkan profail yang sama tetapi mendapat bampar hadapan dan belakang baru, dengan bahagian salur udara mempunyai bentuk baru dan gril yang lebih teperinci. Perubahan lain adalah termasuk lampu utama LED baru, dan lampu kabus yang diletakkan dalam perumah baru.

Pada bahagian belakang, Q50 mendapat lampu baru yang lebih nipis berbanding sebelum ini, manakala bahagian bawah bampar tersebut diletakkan dengan elemen diffuser serta muncung ekzos berkembar. Varian prestasi Q50 2018 iaitu Sport dan Red Sport 400 akan mendapat beberapa kemasan unik lain untuk membezakannya dengan yang lain.

Infiniti Q50 2018 tampil di Geneva, varian dirombak

Antaranya, kedua-dua varian ini mempunyai bampar lebih bersegi, yang diserlahkan lagi dengan salur kemasukan udara pelbagai saiz di bahagian bawahnya, tautan berbentuk berlian serta lip hadapan. Bahagian belakang juga dijadikan berlainan dengan muncung ekzos yang lebih kompleks.

Pergi ke bahagian dalam, Q50 2018 datang dengan roda stereng dan penukar gear baru, yang mempunyai bentuk sama seperti pada Q60 Coupe. Pada bahagian lain, panel meternya kini menerima balutan kulit hiasan jahitan berkembar dan tempat duduk “spinal support seats.”

Sebagai varian paling tinggi, Red Sport 400 mendapat beberapa ciri tambahan lain, termasuk jahitan benang merah di kebanyakan bahagian di dalamnya, tambahan kapas pada bahagian dalam tempat duduk dan kemasan krom pada keliling panel meter. Turut diberikan adalah sistem informasi dan hiburan InTouch, bersama tetapan dua skrin.

Q50 2018 juga datang dengan teknologi pemanduan separa automatik ProPILOT, yang termasuk steer-by-wire, active lane keeping assistance, active blind spot monitoring, adaptive cruise control, dan automated emergency braking systems. Infiniti memberitahu bahawa teknologi ini akan menjadi “platform kepada semua kenderaan panduan automatik masa depan jenama itu.”

Pilihan enjin petrol yang disediakan untuk Q50 2018 adalah termasuk empat silinder 2.0 L turbo (208 hp/ 350 Nm), V6 3.0 liter twin-turbo dengan dua talaan kuasa (400 hp/ 475 Nm dan 300 hp/ 400 Nm), dan V6 hibrid 3.5 liter (360 hp). Bagi enjin diesel pula terdapat unit 2.2 liter dengan kuasa 168 hp dan 400 Nm tork. Pilihan transmisi bergantung pada enjin, sama ada manual enam kelajuan ataupun automatik tujuh kelajuan, serta pilihan pacuan empat roda (pacuan dua roda belakang adalah standard).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required