Maserati GranTurismo, GranCabrio edisi istimewa diperkenalkan – diproduksi terhad 400 unit sahaja

Maserati GranTurismo, GranCabrio edisi istimewa diperkenalkan – diproduksi terhad 400 unit sahaja

Sebelum ini Maserati dilaporkan bakal menamatkan produksi bagi GranTurismo dan GranCabrio daripada barisan model 2017. Namun sebelum ia dilaksanakan, Maserati telah memperkenalkan unit edisi istimewa bagi kedua-dua model berkenaan dan ia telah ditampilkan buat pertama kali di Geneva Motor Show yang sedang rancak berlangsung.

Objektif utama Maserati memperkenalkan GranTurismo dan GranCabrio edisi istimewa ini adalah bagi meraikan ulang tahun ke-60 bagi 1957 3500 GT. Diproduksikan terhad sebanyak 400 unit sahaja, kedua-dua model ini menerima beberapa elemen istimewa termasuk hid gentian karbon, splitter hadapan, pemegang pintu, perumah cermin sisi dan lip spoiler belakang juga dengan kekemasan gentian karbon yang tidak dicat.

Malahan bahagian luarannya juga diwarnakan seperti jentera lumba Juan Manuel Fangio, 1957 250F Formula One, bersama tiga lapisan rona merah New Rosso Italiano. Bukan itu sahaja, pembeli juga boleh memilih warna putih Bianco Birdcage dan kelabu Grigio Lava, sebagai tambahan pada rona normal. Menyerlahkan lagi gayanya, jentera ini turut dipadankan dengan roda kekemasan hitam berkilat bersaiz 20-inci bersama penutup tengah dengan logo “1957-2017”.

Untuk kabinnya, pelanggan boleh memilih sama ada material kulit Poltrona Frau atau campuran dengan Alcantara. Malah kekemasan gentian karbon juga digunakan pada konsol tengah, pedal penukar gear, sekeliling kluster instrumen dan beberapa bahagian pada panel pintunya. Material yang agak ringan juga digunakan untuk plat ambang pintu dan plak bagi menandakan ia sebagai model edisi istimewa.

Model edisi istimewa GranTurismo dan GranCabrio ini dipadankan dengan enjin 4.7 liter V8 dengan kuasa 460 hp yang disalurkan ke roda belakang. Ia turut ditawarkan dengan kotak gear MC Shift electro-acuated enam-kelajuan atau automatik MC Auto Shift enam-kelajuan. Bukan itu sahaja, pembeli juga bakal menerima droptop automatik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required