Laluan sehala dilaksanakan di Pekan Brinchang, Cameron Highlands selama sebulan mulai 17 Mac ini

Laluan sehala dilaksanakan di Pekan Brinchang, Cameron Highlands selama sebulan mulai 17 Mac ini

Ketua Polis Daerah Cameron Highlands DSP Hasadid A.Hamid telah mengumumkan laluan sehala di dua lokasi utama di Pekan Brinchang, Cameron Highlands akan dilaksanakan selama sebulan mulai 17 Mac sehingga 16 April ini,

Menurutnya lagi, ia adalah peringkat percubaan dan membabitkan laluan bermula dari Kilometer 64 hadapan Hotel Iris menuju ke Pekan Brinchang dan Kilometer 65 berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah Cameron Highlands menuju ke Tanah Rata, laporan Bernama.

Laluan peringkat percubaan ini dilaksanakan untuk menentukan keberkesanan aliran trafik yang lebih baik. Ia bertujuan untuk mengurangkan kesesakan lalu lintas terutamanya pada musim cuti. Sekiranya laluan di peringkat percubaan ini berkesan, ia akan diteruskan mulai 17 April sampai bila-bila, menurut Hasadid.

“Jika sebaliknya, polis bersama jabatan kerajaan yang berkenaan akan mencari kaedah lain, misalnya memperbanyakkan lot parkir,” ujarnya yang turut meminta pengguna jalan raya agar mematuhi peraturan yang telah ditetapkan agar lalu lintas berjalan lancar.

“Pengguna perlu mematuhi papan tanda lalu lintas, tidak melakukan halangan lalu lintas (parkir di kawasan larangan) dan mematuhi arahan pegawai penguat kuasa yang bertugas di lapangan,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required