SPYSHOT: G30 BMW 5 Series didaftar di Malaysia

SPYSHOT: G30 BMW 5 Series didaftar di Malaysia

Model G30 BMW 5 Series nampak gayanya makin ligat diuji di atas jalan raya di Malaysia, menandakan ia menghampiri tarikh pelancarannya yang dijangka pada 29 Mac ini. Foto ini dirakamkan oleh seorang pembaca, Fairul Adilla dan model yang diuji ini kelihatan telah dipasang plat nombor pendaftaran “V”.

Setakat ini, apa yang kami tahu, 530i akan menjadi sebahagian daripada pelancaran tempatan, tetapi permulaannya ia akan diimport sepenuhnya (CBU), sebelum memulakan pemasangan tempatan (CKD) tidak lama lagi. Model 530i dijangka merupakan varian tinggi, dan bakal ditawarkan dengan pakej M Sport dan roda aloi M double-spoke 664M 19-inci.Kelihatan juga lampu utama LED adaptif, yang turut ditawarkan secara standard bagi model semasa F10 5 Series.

Di Thailand, ia juga telah dipasarkan dengan dua varian iaitu 530i M Sport dan 520d Luxury. Kedua-duanya adalah unit import sepenuhnya (CBU), dan ia bakal diproduksi dalam bentuk pemasangan tempatan (CKD) tidak lama lagi.

SPYSHOT: G30 BMW 5 Series didaftar di Malaysia

530i dijanakan enjin B48 2.0 liter turbo empat-silinder, yang mampu menghasilkan output 252 hp pada 5,200 rpm dan tork 350 Nm dari 1,450 hingga 4,800 rpm. Turut ditawarkan enjin yang sama bagi 520i dengan 180 hp/290 Nm, begitu juga dengan 520d yang masih menggunakan enjin 2.0 liter turbodiesel (190 hp/400 Nm) seperti sebelum ini. Ia dipadankan dengan kotak gear ZF automatik lapan-kelajuan untuk semua model.

Ia turut dilengkapi dengan banyak teknologi baharu, termasuklah skrin sesentuh 10.25-inci baharu, kawalan gerakan dan kawalan parkir, serta pemanduan semi-sendiri seperti kawalan kelajuan aktif dan bantuan kekal lorong.

Selain itu, ia turut menampilkan bumbung kaca panorama, kamera pandangan 360 darjah, pedal penukar gear, sistem bunyi sekeliling Harman Kardon dan pengecas tanpa wayar bagi telefon bimbit. Walau bagaimana pun, tidak diketahui spesifikasi untuk pasaran Malaysia.

GALERI: G39 BMW 5 Series

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required