VIDEO: Hum Rider ada cara atasi kesesakan lalu lintas

Hanya dengan satu butang, anda boleh melepasi kesesakan lalu lintas di hadapan. Bunyinya seperti tak masuk akal, tetapi fungsi khas yang dibangunkan pada Jeep Grand Cherokee ini membolehkan perkara itu berlaku. Walaupun hanya gimik bagi sebuah kempen pemasaran, badan kenderaan ini boleh diangkat tinggi, dengan kedudukan tayar yang dilebarkan dan ia seterusnya boleh “memotong barisan yang sesak”.

Pembekal khidmat telekomunikasi Amerika Syarikat, Verizon meminta agensi pemasaran Thinkmodo untuk mengemukakan sebuah konsep. Jeep yang mampu mengubah kedudukannya menjadi sangat tinggi ini dibina oleh A2Zfx, sebuah syarikat yang khusus membangunkan kenderaan binaan khas dan menghasilkan kenderaan untuk tugas promosi.

VIDEO: Hum Rider ada cara atasi kesesakan lalu lintas

Sistem berkenaan dikuasakan oleh generator tunggal daripada Honda yang terletak pada ruang enjin, yang menyediakan kuasa elektrik kepada pam hidraulik untuk sistem stereng kuasa, brek dan tentunya, mekanisme untuk menaikkan ketinggiannya.

Dikatakan mampu mengangkat badan kenderaan itu sejauh dua kali jarak biasa yang boleh dilakukan pada Jeep Grand Cherokee standard, Hum Rider ini menggunakan tayar trak bagi menggantikan tayar standard yang digunakan untuk menampung pertambahan berat. Dalam jarak maksimumnya, tinggi Hum Rider ini mencapai sembilan kaki, dengan kelebaran bukaan antara tayarnya juga ditambah – membolehkannya untuk “merentasi” Ford Fiesta, Kia Rio Sedan dan Mazda 3 sedan seperti dalam video ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required