Uber Malaysia perkenalkan ciri keselamatan terkini

Uber Malaysia perkenalkan ciri keselamatan terkini

Uber Malaysia kini memperkenalkan ciri keselamatan terbaru yang dipanggil Real-Time ID Check. Ciri ini menggunakan perkhidmatan Microsoft Cognitive untuk memastikan pemandu yang menggunakan aplikasi berkenaan adalah sama dengan rekod dalam simpanan Uber sendiri.

Menurut syarikat itu, langkah ini bertujuan untuk mengelak penipuan dan juga melindungi akaun pemandu. Ia juga melindungi penumpang dengan cara menambah satu lagi lapis ciri keselamatan kerena mereka dapat pastikan pemandu adalah sama dengan rekod dari dalam aplikasi berkenaan.

Ciri baru ini memerlukan pemandu untuk mengambil gambar mereka sendiri dalam sela masa tertentu sebelum mereka menerima sesuatu perjalan, yang akan dibandingkan terus dengan rekod didaftarkan dan ada dalam simpanan. Sekiranya gambar yang diambil tidak sepadan, akan berkenaan akan digantung sementara Uber menyiasat situasi berkenaan.

Uber Malaysia perkenalkan ciri keselamatan terkini

Bagi memastikan pengalaman pelanggan yang menyenangkan, aplikasi berkenaan akan memaklumkan pemandu dengan kadar segera sekiranya ia tidak dapat mengesan wajah atau gambar yang diambil terlalu rendah kualitinya, bertujuan untuk memastikan gambar yang dihantar adalah gambar asli.

Selain itu, pemandu akan diarahkan untuk memberhentikan kenderaan mereka sebelum mengambil gambar untuk pengesahan. “Ini satu cara lagi bagaimana untuk menjadikan perkhidmatan kami lebih selamat kepada semua,” ujar ketua komunikasi Uber Malaysia, Leigh Wong seperti yang dipetik oleh The Sun.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required